2015-02-17

Kärleksladdat!

Vilken härlig långhelg jag lagt bakom mig alltså! Började redan på torsdagkväll med en väldigt trevlig middag på O´Learys med Sofie, Helena, Johanna, Jennie och Linnéa. Pulled pork burger och pecanpaj med vaniljglass blev det för mig, mycket gott!

På fredagen var jag ledig, men klev ändå upp samma tid som vanligt. Men kunde göra morgonbestyren i lite behagligare takt än jag brukar. Jag åkte sen upp till Järvsö, Malin och flickorna hade kommit hem kvällen före och Aminda fyllde ju 9 år så det blev lite mysig fika där. Underbart att få träffa dom, träffade ju Malin i julas men flickorna hade jag inte träffat sen i påskas. Sen åkte jag hem och donade lite innan kvällen då jag åkte för att käka med familjen.

På lördagen gjorde jag väl inte så mycket på dan vad jag kan minnas, kollade på massa avsnitt av Vänner bara. På kvällen kollade jag på den bedrövligt dåliga melodifestivalen med familjen innan jag hoppade på bussen till Bollnäs. På bussen mötte jag upp Veronika, Erica och hennes kille Tommy. Vi var sen på O´Learys och Cielo. Trevligt! Men innan det var färdigt så bangade dom och jag drog då hem till "min vän".

Sov såklart asdåligt och vaknade massa gånger (kan verkligen inte sova när jag druckit alkohol) Rätt bakis var jag med, även om jag inte tycker jag drack så mycket. Kollade lite serier på förmiddagen innan vi tog en långpromenad i solskenet! Skönt med luft även om det känns i kroppen nu att jag hade fel skor på mig. Även lite märkligt att promenera med nån som pratar el på ett ganska nördigt vis i 45 minuter och man liksom kommer på sig själv med att gilla det.

Sofie kom och hämtade mig vid 15 och då åkte vi och kikade på lägenheten hon köpt. Hon skulle kolla om det var några möbler hon ville köpa från den nuvarande ägaren.

Väl hemma var det inte så mycket mer än att hoppa in i duschen, äta lite och åka iväg igen. Skulle träffa vännerna hos Cissi. Malin, Sussi och Engan var det, förutom Cissi då. Och Othilia och Minnea. Vi käkade hämtmat och Malin gjorde lite behandlingar på Sussi och Cissi. Anton och Jon kom hem efter kalas dom med.

Efter maten fick jag en liten "svacka" igen så då låg jag på soffan och myste med Anton, och kollade på "Hot wheels" på youtube :)
Mysig kväll med fina vänner!!

Igår var jag också ledig. Dagen spenderades i Järvsö där vi var ute på skotertur, jag, Malin, Mari, Ida och barnen, Aminda, Minnea, Erik och lilla Elisabeth. Tyvärr var det ganska grinigt ute och ingen sol, men vi hade mysigt ändå.

På kvällen kom Sofie hit och vi kollade på 40-årsjubileumsavsnittet av Saturday Night Live, som var riktigt bra.

Sen var denna underbara helg över. Känner verkligen att jag blivit fylld av positiv energi av att ha fått träffa alla fina vänner!

1 kommentar:

Stina sa...

Såg så himla mysigt ut med skoterutflykt!
Härligt med en sådan helg!
Puss och kram