2014-08-18

Paris

Paris var verkligen en fantastisk stad! Och verkligen ett ställe man "måste ha sett" innan man trillar av pinn. Så nu är det avcheckat på listan. Var lite strul med vissa tunnelbanelinjer när vi var där nu så vi kunde inte åka riktigt dom sträckorna vi ville, men det gick ju bra ändå. (Med betoning på GICK) Ja, hursomhelst så har vi gått enormt mycket dom här dagarna och första dagen hade jag helt fel skor visade det sig. Fy tusan vad ont i fötterna jag fick :( Blåsor överallt! Är huvudet dumt... Hade gympaskor resten av tiden, men det gjorde ju fortfarande sjukt ont. Jaja, var ju ändå värt att gå så mycket för man ser ju betydligt mer av staden då.

Vi såg alla "viktiga saker", särskilt eiffeltornet eftersom vi bodde granne med det, och var på naturhistoriska muséet (jag var inte lika exhalterad över alla skelett som Sofie) samt Musée D´Orsay (stort konstmuseum) Sofie var även in på Louvren, och hon är väl kanske den enda som kommit ut därifrån utan att ha sett Mona Lisa. Dom stängde helt enkelt så hon hann inte ta sig dit (GIGANTISKT schabrak till byggnad)

Vädret har varit okej, inte så väldigt varm bortsett från vissa stunder och dessutom nån regnskur, fast det har varit skönt ändå. När Jon och Cissi var där för några veckor sen hade dom haft 38 grader en dag, det är inte mysigt! Just nu har jag lite abstinens efter creme brulée som jag åt tre gånger där, älskar´t!

4 kommentarer:

Stina sa...

Ja Paris vill jag gärna åka till. Om man bortser från det politiska så är Frankrike överlag ett riktigt fint och mysigt land, iaf landsbygden där jag semestrat ☺️
Kul att ni hade det så bra! Bra present! Tur Johan snart fyller jämt, kanske ska göra en liknande present som du då 😄
Puss och kram

Anna sa...

Fransmännen är ju inte direkt charmiga heller, gillar själva landet men jag ogillar folket.

Resor och upplevelser är ju klart bästa presenten!!

Svorsken sa...

Hærligt!
Paris ær en fin stad alltså,å enig i att man får med seg det mesta ved att gå. Vi hadde på runkeeper ena dagen å bikade 3 mil,både jag å mina føtter gråt på væg till hotellet!😝

Høsten kom verkligen pangshong!!
Men skall væl inte klaga,om knappa 2 veckor ær det 30 grader i Rom som gæller:))

Anna sa...

Vi kom nog upp i den sträckan nån av dagarna vi med skulle jag tro. Ångrar att jag inte körde Runkeeper. Blåsorna på tårna var ju inte att leka med sen... Aj!

Fy sjutton vad härligt att åka till Rom! Älskar den staden! Ni har verkligen nåt att se fram emot! :D