2014-08-29

Ledig fredag

Skönt med en extra ledig dag den här helgen! När jag klivit upp gjorde jag lite frukostmatsäck som jag tog med mig på en tur till skogen. Tog med mig kameran och påsar till eventuell svamp också (har ingen svampkorg). Tyvärr verkar det vara för tidigt för trattkantarellerna för dom få jag såg var väldigt pytte. Så dom lämnade jag på tillväxt. Åkte sen vidare till Bosjön där jag åt min frukost. Lite blåsigt men väldigt skönt att sitta där i lugnet och äta. Välbehövlig rekreation! Sen har jag mest bara myst omkring hemma och kollat några avsnitt Orange is the new black och designat nåt rum på Neybers.
För en stund sen tog jag ut kameran på en liten sväng. Det mjuka ljuset nu på höstkanten gör sig bra för fotograferande. Fina Skorpan som jag är kattvakt åt nu en vecka! Hon ska dessutom få små kattbebisar så jag hoppas att familjen hinner komma hem innan hon får dom. Jag vet inte riktigt vad man gör med såna annars.

Inga kommentarer: