2014-04-12

Kors i taket!

Nämen, ett inlägg till den här veckan? Jag tror väl! Lördag idag, inte min favoritdag om jag ska vara ärlig, men denna dagen har väl varit hyfsat bra ändå. Vaknade tyvärr med världens huvudvärk (garanterat från nacken, har nog legat konstigt som det känns) men den lättade efter lite piller. Efter lite frukost framför nyhetsmorgon knatade jag iväg på en promenad. Varit duktig rätt länge med promenaderna nu, och jag tänker fortsätta! När jag kom hem igen hade jag knatat ihop 8.51 km
Igår gick jag 5.82 och jag har ju även morgondagen kvar av denna helg. Dom två senaste söndagarna har jag och Sofie gått en runda som är ganska så precis en mil lång. (10,07 och 10,02 har dom promenaderna mätts upp i) Igår när jag kom hem från promenaden mötte jag ett mycket bekant djur vid Lundnäs. För er som inte vet vart det ligger så kan jag berätta att det ligger nära mig i människomått mätt, men jag tycker det är alldeles för långt bort för att Franco ska vara där. Som tur var skuttade han glatt hem med mig då alla fall.

Direkt efter promenaden idag tog jag bilen hem till mamma och pappa för att få hjälp att byta till sommardäck. Blåste skitmycket och det var inte jättemysigt att tvätta däcken (det är mitt jobb) Var ju flera timmar sen vi var klara, men jag har ännu inte fått upp värmen. Underställ + zebraoverall + filt och stor tekopp nu. Mellan däckbyte och mat passade jag även på att fota lite, testade mitt gorillapod-stativ utomhus för första gången. Gillar det skarpt! Men det är svårt att fota när det blåser som satan, och man dessutom själv håller på att frysa ihjäl. Så det var väl kanske tur ändå att batteriet i kameran höll på att ta slut :) Blev bjuden på oxrullader med gräddsås och pressgurka, så mätt blev jag verkligen! Sååå gott!!
Resten av denna lördag spenderas under filten. Ska först kolla på Hart of Dixie och sen blir det nog nån film av nåt slag. Får se vad jag känner för. Hoppas ni andra har en trevlig helg!

3 kommentarer:

Stina sa...

Jippi ett till inlägg!
Gillar du inte lördagar? 😢 fina bilder! Puss!

Anna sa...

Nja, det är oftast den dag i veckan som jag känner mig som mest ensam. Inte alla lördagarna, men många. Dom känns ju så kravfyllda på nåt vis, att man måste hitta på nåt kul!! Nä, då gillar jag söndagar bättre, det är min favoritdag! :)

Stina sa...

Jag förstår det! Synd du inte bor här, då hade vi kunnat hänga varje lör ☺️