2014-04-21

Annandag påsk!

Idag blev det att jag ägnade mig lite åt familjen för första gången den här påskhelgen. Satt ute i solen hela dagen bortsett från när vi åt middagen inne. Fotade lite, men fasen vad solen stör alla bilder. Dom bara dränks i ljus. Jag, mamma och Sofie hade ankrace i bäcken, men det gick inte så bra för det var alldeles för lite vatten. Det gick mycket bättre förra året :)
Så underbart härligt väder idag. Satt ju ute i shorts och t-shirt och det är ju rätt fantastiskt att man kan gå barfota på gräset 21:a april.

När vi senare satt där ute i godan ro och njöt av solen började det blåsa jättemycket i träden en bit bort. Väldigt lokalt och sen drog det vidare, vi trodde nästan att ett av grannens träd skulle dras upp ur marken och sen flög delar av pappas rishög all världens väg. Det var den första tromben jag sett nån gång. Man såg tydligt att den drog i väg i ett stråk, innan den försvann ur våran och grannarnas åsyn så såg vi hur det virvlade en massa grus på vägen. Strax efter så började det smattra massa på altantaket, som om det regnade ungefär. Och sen upptäckte vi massa svarta djur på brassestolarna där vi hade suttit. Dom liksom regnade från himlen. Skitskumt! Har aldrig varit med om nåt liknande förr. Det var fullt av dom på våra bilar med, pappa tyckte det såg ut som barkborrar som finns i skogen, så dom följde antagligen med tromben och liksom regnade ner sen. Kändes ganska äckligt, och man var ju lite rädd att man hade fulla håret av dom :p

Nu sitter jag återigen i soffan och halvglåmar lite på tv medan jag skriver här. I morgon är det ju dags för jobb igen, tillbaka till verkligheten. Pust pust! Vet ju hur mycket jobb som väntar där, sånt jag hade velat få klart med innan påsk, men det var ju stört omöjligt. Men Amanda är ju tillbaka efter sin semester och det gör nog en hel del.

Inga kommentarer: