2014-03-28

Denna dagen ett liv!

Har jobbat dom två senaste lördagarna och jobbar även nästa, men den här helgen är jag LEDIG! Har även varit ledig idag och det har varit underbart! Låg och drog mig i morse innan jag klev upp. Framåt lunchtid drog jag på mig skorna och tog en promenad till farmor. Blir alldeles för långt mellan gångerna så det var verkligen dags. Fick hennes goda köttbullar och sen fikade vi ute på altanen. Farfar var ju "den roliga" när han levde, men hon är bra rolig min farmor med. När jag skulle promenera hem så testade jag om det gick att gena över Forsön, och det gick ju utmärkt! Stenarna var torra och fina att gå på. Soligt och helt underbart väder har det varit, och jag har verkligen känt mig lycklig.

När jag kom hem städade jag medan energin fortfarande flödade i kroppen, tråkigt men välbehövligt. Sen tog jag en tidning och en kopp kaffe och satte mig ute i solen, fantastiskt! Tänk, nu är det svårt att tänka tillbaka på att jag var helt deprimerad för några veckor sedan bara. Sen kom solen äntligen och blåste liv i min kropp! Har nog aldrig förr känt mig så påverkad av vädret som den här vintern. Men nu känns det verkligen att man är på rätt sida av året, och i helgen ställer man ju dessutom om till sommartid.

Inga kommentarer: