2014-02-03

Harry fick mig att tänka!

Sedan förra söndagen har jag och Sofie kollat på alla åtta filmer om Harry Potter. Jag hade bara sett tvåan innan, men från den mindes jag inte ett skit visade det sig. Men nu är det gjort, och ja dom är ju rätt bra även om jag inte känner mig som nåt inbitet fan direkt.

Alla fall så var det en sak i nån av filmerna (minns inte vilken, för när man kollar såhär intensivt så flyter liksom alla ihop med varann) som fick mig att tänka en del. Det sitter fortfarande kvar litegrann. Harry och Hermione tvingas gå tillbaka i tiden och göra om saker dom redan gjort för att nåt som blev fel första gången ska bli rätt. Alltså ändra nåt när dom kommer till just det tillfället, dom vet helt enkelt när dom ser det som blev fel. Lite svårt att förklara i skrift på ett vettigt sätt, men ni kanske förstår?

Alla fall så började jag tänka på det där, och hur långt tillbaka jag skulle ha velat gå för att saker och ting skulle ha blivit annorlunda i livet. Kom inte fram till nåt vettigt svar, bortsett från att jag insåg att jag inte hade velat spola tillbaka så långt som min första naturliga tanke var. Och den insikten var ganska skön!

Vi pratade lite om sånt där i lördags med, jag, Sussi, Annika och Cissi när vi hade en mysig heldag på stan. Det här med att livet har sina vändningar och sånt här som att "vad hade hänt om jag gjort så??

Är väl ingen större idé att spekulera i det ändå, men det är rätt spännande faktiskt. Fast i stället för att tänka bakåt så ska jag nog fokusera på vilka vägar jag ska ta framöver i stället. Jag går nog dit näsan pekar!

Inga kommentarer: