2013-10-13

Helg i Högbo!

I helgen var det dags för "Kick Off" med mina kära kollegor. Jag visste ju redan att det var till Högbo bruk vi skulle, även om det var meningen att det skulle vara hemligt. Jag visste ju dock inte så mycket om vad vi skulle göra där.

Vi samlades vid 9 igår på stationen och blev uppplockade med bussen där Söderhamnarna redan var. Dom som inte visste att det var till Högbo vi skulle blev ju väldigt glada när vi kom fram! Jag hade aldrig varit där förr så det var kul att få komma dit. Vädret gick ju inte att klaga på om man ens skulle ha försökt. Det var knallblå himmel och underbart härligt! Vi satt faktiskt ute utan jackor och gjorde lite grupparbeten på dan. En del enbart i t-shirt! Det är fan inte illa i mitten av oktober. Som sagt, vi hade på dan lite grupparbeten gällande jobbet innan det var dags att mysa till det lite. Vi hade alla fått valt en varsin behandling i SPA:t och innan min massage tog jag och Amanda en promenad runt på området. Riktigt fint ställe måste jag säga! Och det gör ju inget att vara där denna tid då det är så fantastiskt vackert med alla färger. Kameran hade jag ju släpat med mig så den fick följa med på promenaden.
Massage, bastu, och badande blev det sen innan det var dags att göra sig klar för kvällen. Innan middagen visste vi att det skulle bli nån ytterligare aktivitet, och det var att vi skulle "spela ett mordmysterium". Det var en "spelledare" där som styrde upp allting. Kul men svårt var det! Min första roll dog ganska snabbt in i spelet och sen fick jag övergå i rollen som Kommisarie. Tyckte verkligen att alla gick in i sina roller och gjorde det bra. Det dumma var att det även pågick under middagen så jag satt med polismössa bland allt annat folk som också var i matsalen. Och eftersom man koncentrerade sig på spelet och skulle försöka luska ut vem mördaren var så kunde man inte njuta av middagen särskilt mycket. Vi sprang ju liksom fram och tillbaka och försökte få ledtrådar och grejer med. Men efter att vi fått lösningen på gåtan kunde vi alla fall njuta av en helt fantastisk efterrättsbuffé! Ovanligt tidig sänggång sen, även om vi försökte sitta uppe ett tag. Men man blir ju rätt mör av allt vi gjort under dagen.

Idag gick jag, Amanda och Monika upp och tog en fin morgonpromenad innan frukosten. Fantastiskt fint, men ganska kallt! Sen en jättebra hotellfrukost innan det var lite grupparbeten igen. Sen soppa innan hemfärd!

En väldigt bra helg och nu är jag trött som en gnu, för trots att vi ändå la oss tidigt så har jag sovit dåligt av nån anledning. Kan ju inte skylla på oskön säng eller snarkande rumskompis heller, även om hon ju faktiskt pratade lite i sömn :D

1 kommentar:

Stina sa...

Åh det är så fint där!
Och jättefina bilder! Så himla vackert ute nu!
Kul med kickoff!
Kram kram