2013-08-17

Storverk!

Hoppas verkligen bilderna gör åtminstone lite rättvisa över hur stor skillnad det är i mitt förråd! 

Jag och mamma tog tag i mitt katastrofområde till förråd idag. Skulle man ens ta sig in där innan så var man tvungen att först åla sig igenom dörren som inte gick att öppna helt, eftersom det stod två vedsäckar och massa annat skrot i vägen. Och för att ta sig ända in så var man tvungen att klättra över allt. 

Mamma hade tidigare i sommar köpt två lagerhyllor till mig på IKEA, så vi började med att skruva ihop dom. Gick ju som en dans eftersom vi båda gillar det och dessutom är rätt bra på det :) 

Och sen krävdes en del trixande för att få plats med båda på den tilltänkta platsen. Mamma sa "det kommer aldrig att gå!" Jag sa " det SKA gå" 

Flera av dom grejerna som syns på hyllan  ska vidare till Erikshjälpen vid tillfälle. Vi slängde mängder av kartonger och annat skräp på återvinningen och en del grovsopor hamnade i garaget hos mamma och pappa i väntan på den eviga vilan. 

Den största frågan var vad vi skulle göra med vedsäckarna. Men när vi gjort oss av med allt överflöd så fick dom ju lätt plats utan att vara i vägen. 

NÖJD och trött är ord som passar nu! Och för att ytterligare spä på nöjdheten så väntar jag just nu på att min första sats med hemmagjord citronglass ska bli klar i glassmaskinen. Den ska jag äta med hallon senare! :) 

Inga kommentarer: