2013-08-29

Sjukling!

Här kommer ett litet livstecken från mig. För lever gör jag, även om det i början av veckan var med nöd och näppe. Kim var hos mig i helgen och det var jättemysigt. Vi åt kräftor och räkor och hade det bra. Sen åkte han hem på söndagen och jag satte mig ute i sommarvädret och läste. Denna sommar kan man då inte klaga på!

Kände mig lite småkrasslig i halsen då. Karin kom och vi pratade lite sen gick jag in och lagade mat. Och under tiden min spagetti och köttfärssås blev klar så hade jag så fruktansvärt ont i halsen att jag inte ens kunde äta maten jag lagat. Så då fick det bli nyponsoppa. :/

Karin kom senare på kvällen och kollade på Pretty woman med mig :) Sen när hon hade gått lyste jag och kollade hur halsen såg ut, och sen bildgooglade jag halsfluss... Såg förjävlig ut kan jag tillägga!

Ringde HC direkt på morgonen och dom skulle ringa tillbaka 09:10 så jag åkte ner till jobbet. Förvånad att jag fick tid så snabbt faktiskt (brukar ju mest låta "ta en alvedon och vila" när man ringer dit) Så det blev att jag jobbade en timme innan jag åkte tillbaka till Arbrå för att ta halsprov. Och ja, som jag förstod så var det ju halsfluss. Hade inte haft det sen gymnasiet tror jag, så jag hade lite förträngt hur fruktansvärt ont det kan göra. Hem och la mig under täcket.
Fick sen åka tillbaka på eftermiddagen för att träffa läkare och få penicillin utskrivet. Och tänk er själva att försöka svälja tabletter stora som rugbybollar när man knappt kan dricka vatten!!!

På måndagkväll mådde jag riktigt dåligt, febervärk i hela kroppen och hängig. Sov som en kratta och det fanns inte en chans att jag kunde jobba på tisdagen. Låg i sängen hela dagen och kollade film och sov. Gjorde ett litet gästspel i soffan bara för att kolla på Hollywoodfruarna.

Och nu har jag jobbat onsdag och torsdag. Penicillin är ju bra på det viset att det hjälper väldigt fort. Illamåendet (som jag alltid får i samband med penicillinkurer) har än så länge hållt sig borta! Hoppas jag slipper helt denna gång!

Nu har jag en tredagarshelg framför mig! Oerhört skönt! Ska nog antagligen upp och fira Erik lite i förskott på 3-årsdagen i morgon och på lördag åker jag ner för att gå på mässa i Kista. Sen stannar jag kvar hos Kim över natten.

Inga kommentarer: