2013-06-06

Grattis Sverige!

Ifall ni är lite känsliga så kan jag varna för två lite äckliga fotbilder bland alla fina sommarbilder.

Foten tillhör min klantige far som spelat kubb! Ja, på riktigt!

Skönt med en ledig dag såhär mitt i veckan igen, men det blir lite tokigt i huvudet att känna att det är söndag, men att det är fredag i morgon.

Häromdan spontanbokade jag en resa att se fram emot i januari, då vintern är som jävligast. Först blir det en vecka i Thailand och sen några dagar i Dubai!!! Ser sååå mycket fram emot det, och tack för att du bjöd mig till ditt kalas Stina! Skönt med sol och värme och sen ska det blir riktigt spännande att se Dubai, det står högt på min lista över ställen jag vill besöka nämligen.

I förrgår plockade jag en vidrig fästing på Franco, så nu är Frontline införskaffat och idag gjorde jag mitt bästa för att behandla honom. Man sprayar medlet på katten/hunden och sen ska man massera i det. Själva spraymomentet var det svåra... Det tyckte han INTE om! Fick jaga honom upp och nerför trappen tre gånger tror jag, lite vardagsmotion haha! När vi sen kom till masserandet så klagade han inte det minsta. Hoppas nu detta hjälper, för jag vill ogärna hitta fler såna där vidriga djur på honom.

2 kommentarer:

Stina sa...

Haha varsågod. Återstår att se vad det blir för kalas men hej vad kan inte bli bra i sol och värme ;)
Känns nästan som om det är snart resan är, blir alltid så skumt när man bokar så långt innan.. Men sååå skönt att ha när extra bra att se fram emot!
Kram på dig

Svorsken sa...

Åh vad hærligt med en resa i januari,å til Thailand å Dubai sen,fantastiskt!!

Hoppas du får en fin fødelsedag!
Kram