2013-05-15

Femtio nyanser av skräp!


Bilden har inget med inlägget att göra, den är bara med för sin skönhets skull!

Igår lyssnade jag äntligen klart på tredje och sista Femtio nyanser... Och jag stämmer inte upp i hyllningskören kan jag säga. Jag kan ärligt talat inte förstå vad det är folk tycker är så bra med dom? Språket är enformigt, handlingen är enformig... Allt är liksom bara upprepning på upprepning. Om man ser till sexbiten så kändes det väl kanske lite "pirrigt och spännande" sådär i början, men efter fyrahundraåttonde orgasmen så gäspar man bara. Tänkte väldigt många gånger "jaha, ska dom börja nu igen".

Tänkte massor av gånger att jag ville sluta lyssna, men på nåt sjukt vis fortsatte jag för att jag ville veta hur det skulle gå med dom. Och det tog sig lite på slutet ändå, det måste jag ju säga. Men man hade lätt kunnat komprimera allt till en enda bok om man bara tagit bort allt onödigt.

Glad att dom äntligen är färdiglyssnade alla fall, idag började jag med Inferno av Dan Brown som kom ut igår!!! Fjärde boken om Robert Langdon (efter Änglar och demoner, Da Vinci-koden och Den förlorade symbolen) Och den började med spänning redan i första kapitlet.

1 kommentar:

Stina sa...

Spännande att höra vad du tyckte, jag tyckte ju de första två var jättebra men har som sagt läst bara ett kapitel i den tredje :) kramar