2013-03-18

Frukt är godis! (Nära på alla fall)

Sitter och mumsar på en riktigt god fruktsallad nu. I den har jag äpple, päron, apelsin, banan, burkpersikor och jordgubbar! Man borde äta det oftare för det är ju hur gott som helst. Och bättre än kakor... Åt lite väl många hemma på Hans-Jons i lördags efter jobbet. Insåg misstaget alldeles för sent. Blev riktigt dålig av sockeröverdosen. Vet ju sen länge att jag är känslig mot sött, men jag tänkte inte att några kakor skulle göra så illa. Åt kanske 5-6 styckna och dom var små, men ändå kände jag mig som bakis resten av kvällen. Mådde ILLA, ont i skallen och var helt klen. Fy tusan!

Var lite rädd hur det skulle bli när jag åt tårta på jobbet idag. En av mina kollegor fyllde år. Åt med måtta och det gick bra tack och lov. Jag har ju aldrig varit en sån som kan trycka i mig en hel godispåse som vissa kan. Jag äter några bitar och sen är jag nöjd. En påse lösgodis kan räcka flera veckor för mig. Får oftast slänga för det blir hårt och äckligt.

1 kommentar:

Stina sa...

Jag är ju oxå väldigt känslig vad gäller socker , minns att jag kräktes som liten när jag varit på kalas. mår alltid som du beskriver det när jag ätit för mkt och då är det ju egentligen inte sånna mängder som vissa trycker i sig. Men jag tror faktiskt att många är mer sockerberoende än de inser själva. Nu när jag lär mig mkt om kostlära och får höra vad socker gör med kroppen och vilken hälsofara det är så blir jag faktiskt glad att jag inte äter det så ofta..
Fruktsallad är himla gott! Kram!