2012-12-19

Naturbegåvning!

Idag skulle jag till att baka lite kakor med Sofie. Eftersom degen skulle stå i kylen minst en halvtimme så passade jag på att göra den i matberedaren innan hon kom. Dock gjorde jag misstaget att stoppa ner handen i den för att peta ner deg från kanterna. Men ni kan lugna er lite, jag hade ju stängt av den. Men satan så man kan skära sig ändå!!! Blödde som en gris kan jag tala om. Och ont gör det :( Fem plåster på, men efter ett tag hade jag blött igenom dom. När jag sen tog bort dom för att byta till rena hade det visserligen slutat, men fingret ser ganska äckligt ut. En stor flik som är lös... Blödde så pass mycket att jag blev illamående av blodlukten :(

Till kakorna då. Kommer inte att göra dom igen, inte för att dom blev äckliga utan för att degen var så otroligt svårjobbad. Vi gav upp försöken att kavla och göra kameler efter en plåt, resten tryckte vi bara ut för hand. Så särskilt vackra blev dom inte.



2 kommentarer:

Stina sa...

Ja du Anna köket är nog inget för dig ;)

Svorsken sa...

Uscha,mat beredare ær farlige med sina " gømda" knivar!!

Søta kameler da:)
Kram