2012-12-26

Julen varar inte alls ända fram till påska!






Detta är min sjätte lediga dag och det känns som att dom gått vansinnigt fort samtidigt som det känns som det var jättlänge sen jag jobbade. På fredagen åkte jag ner till Bollnäs på förmiddagen för att köpa dom sista julklapparna. Så eftermiddagen och kvällen ägnades sen åt att slå in dom :) Tar ju lite tid för mig, haha!

På lördag åkte jag upp till Järvsö på eftermiddagen för att Malin och familjen var ju hemma! Mari, Johan och Erik var också där när jag kom. Känns ju underbart att bli välkomnad först av Minnea som kom och kramades och sen Erik som kom springandes och ropade Aaaannnnaaa och gav mig en bamsekram! Gofisarna!
Stannade där hela kvällen innan jag åkte hemåt igen.





I söndags klev jag upp rätt så tidigt för att efter frukosten åka till familjen Schöning på Tallbacken. Jag var först på plats, och Othilia drog med mig ner till hennes rum ganska så omgående. Och där blev jag kvar nån timme, haha! Blev bjuden på både pannkaka och öl av henne :) Senare kom även Engan, Sussi, Malin och Minnea upp. Malin gjorde lite fransbehandlingar på Sussi och Cissi, och jag var lektant. Vi delade alla på en familjepizza också. Mysdag med vännerna alltså. Eftersom det ju var den 23:e så spenderades kvällen med familjen och uppesittarkväll. Tyvärr blev det inga vinster på Bingolotto.









Julaftonen spenderades såklart med familjen på Hans-Jons. Fina klappar fick jag :) Efter våran klapputdelning promenerade vi till nummer 5 där pappa tomtade hos Groth´s. Har nog aldrig sett en kille som varit lyckligare än Lukas när han öppnade sitt paket innehållandes Legotågbana, underbart! Stannade kvar där ett tag och fikade också innan vi gick hemåt igen för att spela spel som vi alltid gör på julaftonskvällen.

Men hela dan var jag på helspänn för min dag började med att jag väcktes av ett sms från Mari som skrev att hon var på BB. Så jag fick ju lite lägesrapporter från hennes jobbiga dag. Och 21:54 tittade äntligen den lilla tomtenissen ut :D Underbart!

Gårdagen var lugn och skön. Mat hos familjen igen, och mer spel.














Idag åkte jag upp till Säljesta för att träffa den färskaste lilla människan jag känner. Olle! Malin och familjen var redan där. Herregud så liten, man glömmer liksom bort hur små dom är när dom är sådär nya. Aminda var väldigt förtjust i lilla Olle och ville gärna hålla honom hela tiden, men Erik och Minnea var måttligt intresserade. Dom tyckte det var mycket roligare att sitta med mig och min iPhone och ta bilder. Haha, sötsnokar! Jag höll i telefonen och dom tryckte på knappen och tokade sig. Älskade barn!

Nu hoppas jag på att kunna somna utan problem ikväll för i morgon väntar ju arbetet igen. Visserligen bara två dagar innan det blir fyra dagar ledighet igen.





Inga kommentarer: