2012-12-16

Jordanien Del 5

Hela fredagen och halva lördagen innan det var dags att fara hemåt spenderades på stranden. Njöt allt vi kunde av SOLEN och värmen! Läste böcker och lyssnade på musik. Bölade även så det rann tårar nerför kroppen, tur man bara hade bikini på sig så man slapp blöta ner kläderna, haha! Ena boken hade så sorgligt slut att jag inte kunde stå emot tårarna, tur solbrillorna dolde lite alla fall.

I Aqaba finns tydligen världens näst högsta flaggstång. Hela 137 meter är den, och även om vi bara såg den på avstånd så ser man ju tydigt att den är enorm! Men det är inte Jordaniens flagga som vajar på den, utan den arabiska revoltens flagga.








Detta var verkligen en helt underbar resa. En av dom bästa jag gjort. Jordanien är verkligen värt ett besök! Men åker man hit för att ha en partyvecka med kompisarna gör man ju ett misstag, det är ju ett muslimskt land så alkohol är det ju sparsmakat med. Och dyrt. Vi drack inte en droppe alkohol på hela vecka, och tänk vad skönt ändå! Nej hit åker man för att se och uppleva och sola och bada sålart!

4 kommentarer:

stina sa...

jättefina bilder ju! ser helt fantastiskt ut!
kruxet med min kamera är att det blir så kassa bilder inomhus, måste ha blixten på och då blir det alldeles för ljust, har jag inte den på blir bilderna helt gula och fula..hur gör du?
var jordanien lugnt, det med alkoholen har jag inga problem med att avstå men jag vantrivdes verkligen i egypten att det var så hetsigt, samma i turkiet men det är väl mer turistigt också.
kram!

Anna sa...

Jag tycker också det blir fula/dåliga bilder inomhus. Alldeles för suddigt utan blixt och alldeles för gult och ljus med blixt. Så där har jag tyvärr inga tips.

Jordanien var väldigt lugnt tycker jag. Har ju varken varit i Egypten eller Turkiet men har ju hört om hur det är där. Och i Tunisien var dom mycket mer på och ville sälja saker. Sofie har ju varit i Turkiet och sa att dom var helt galna där. Jordanien känns väldigt tryggt tycker jag. Det var vid Petra som dom var lite på om att man skulle köpa grejer/rida kamel/åka häst och vagn. Men dom gav sig direkt bara man sa nej en gång, inte alls som i Tunisien där dom tjatade flera gånger.

Kände mig trygg hela tiden där, även om vi inte var ute och rände på nätterna. Bilar tutade en del på oss och jag kände mig "uttittad" ibland, men det var nog Sofie dom tittade på skulle jag tro, med sitt ljusa hår. Många tvekar nog att åka dit med tanke på att det ligger där det gör. Men Jordanien är ett väldigt fredligt land. Väldigt intressant att få veta mer om landet faktist. Och jag rekommenderar absolut en resa dit!

Stina sa...

Låter bra kanske hamnar där i framtiden :)
Okej så du har samma problem med kameran, då är det inte jag som är dålig fotograf ;)
Kram

Anonym sa...

Verkligen underbara bilder!!