2012-12-16

Jordanien Del 3

På onsdagen stod en dagstripp till Döda havet på agendan. Man måste ju testa på hur det är att flyta där :) Och ja, det var verkligen som att man var en kork! Gick i princip inte att simma på magen för benen flöt uppåt hela tiden, så man höll sig helst på rygg.











Efter bad och lerinpackning fick man duscha av sig i kalla duschar med dåligt tryck. (dåligt vattentryck var det ÖVERALLT, särskilt när man skulle spola toaletterna) så råkade jag smälla till mig själv så jag fick fläskläpp och sen fick jag nån reaktion av nåt, saltet kanske?, så att jag blev alldeles rödflammig i hela ansiktet. Haha, då kände jag mig inte som den snyggaste bruden i världen. Men det röda la sig dock ganska fort. Trots att vattnet är så pass salt som det är så kände man sig inte alls så torr och konstig som man brukar känna sig efter havsbad. Utan det var mera som man var lite oljig på ett torrt sätt, väldigt behaglig kände man sig med. Så det ligger nog mycket i det där med att det är välgörande att bada där. Stina, du borde testa, det ska vara bra för reumatiker!

En bra dag, även om vädret inte var det allra roligaste. Lite småkallt och blåsigt.

1 kommentar:

stina sa...

vad kul att läsa om er resa. ser verkligen härligt ut, jättefina bilder!!! har sett massa reklam för jordanien på senaste tid så om du rekommender det så kanske det får bli en resa dit i framtiden, speciellt om det ska vara bra för sånna som mig :)
ser fram emot att läsa mer om resan! stor kram på dig