2012-12-15

Jordanien Del 1

Men nu funkade det äntligen! Lägger nog upp det hela lite i olika delar för att göra det lättare.

När vi åkte ner till Arlanda var det ju som ni vet riktigt skitväder. Vi åkte hemifrån 04:00 och det var tack och lov inte alls mycket trafik. Men det snöade konstant. Var som att köra mot en vit vägg hela tiden. Efter ett stopp för att köpa kaffe på Statoil i Bollnäs så körde Sofie till Gävlebro. Och sen körde jag resten. På slutet var jag så grymt trött att jag tyckte jag såg små lämlar som sprang över vägen... Var tvungen att stanna innan Uppsala bara för att gå ut och ta lite luft. Men vi kom fram till parkeringen i tid och planet gick som planerat.




Flygresan gick ju bra och när vi kom fram var det kväll där. Skönt att det gick att vara ute utan vinterjacka. Aqabas flygplats är ju inte Arlanda direkt. Passkontrollen tog en jäkla tid, men sen gick det fort att åka till hotellet. Jag var inte så hungrig, men Sofie var det så vi beställde upp roomservice för att lyxa till det. Sen somnade alla fall jag som en stock ganska tidigt.

Efter frukosten på söndagen gick vi ner till hotellets privata strand där vi jäste hela dan. Underbart att åka från snöstorm till sol och värme! På kvällen var vi ut och käkade och somnade tidigt igen. Helt otroligt hur tidigt jag somnade hela veckan. Väldigt skönt, men ovant.

Inga kommentarer: