2012-11-04

Allhelgonahelgen!

Ger mig själv en paus från den där blogglistan när jag faktiskt har nåt annat att skriva om. Söndagkväll nu och helgen gick riktigt fort. Men det har varit en väldigt bra helg måste jag säga. Innhållandes en himla massa, som partaj med fina vänner, mys med gudbarnen (vet att bara den ena är mitt gudbarn, men både jag och Mari känner nog lika mycket för båda våra tjejer) alldeles för lite sömn, hångel, Järvzoo, tv, kattvaktande, repad bil, skratt, drinkar, vin, massage...

Började ju i fredags med lyxen att få sluta redan 16:00. Det är så underbart om man slutar 18:00 veckorna igenom. Hemåt bar det av, sen var det bara att köra på. Snabbdusch, ihoprafsande av grejer, visa Sofie lite hur hon skulle göra med Skorpan (som jag kattvaktat i helgen) och sen åkte jag till Tallbacken och åt lite med familjen Schöning innan jag tog Cissi med mig upp till Järvsö. Malin och hela familjen var ju uppe i helgen. Såååå kul att träffa dom en extra gång eftersom dom egentligen inte skulle kommit upp förrän i jul.
Vi hann dricka varsit glas vin innan vi fick skjuts till Malins kompis Lars. Hade en mycket trevlig kväll måste jag säga! Vi hann även med en sväng på Condis och "efterfest" innan vi kröp ner hos Anitha. Somnade efter 03 och sen vaknade jag tjugo över sex och kunde omöjligen somna om! Sjukt drygt! Dessutom hade jag inget batteri kvar i telefonen. Så det var bara till att ligga där och vrida på sig och vänta på att Cissi, Malin och Andreas skulle vakna till. Försökte dessutom sova middag igår men även det var omöjligt. Dom flesta brukar ju sova som stockar när dom festat, men inte jag! Irriterande!

Kvällen spenderade jag hos familjen framför Så mycket bättre.

Idag var jag då alltså på Järvzoo med Sofie, Sara, Jennie, Thomas, Linnéa, Christian, Martina, Viktor, Lovalisa, Klara och Edgar!














Vi hade det väldigt mysigt, även om det var grått och ganska kyligt. Grillade korv och hade det jättetrevligt. Fick se dom flesta djuren också. Björnarna sov ju tyvärr. Massa vargar däremot, och järvarna! Dom brukar man ju aldrig se. Även lodjuren, mest den ena. Men det var ju matning av dom, så det var väl därför helt enkelt. Nu väntar jag på att min mat ska bli färdig, har faktiskt en stek i ugnen och när jag tänker efter har jag ingen aning om hur länge den stått där inne. Ska kolla till den kanske, och sen blir det till att vispa ihop en sås!

Det är bra med balans i livet!

4 kommentarer:

Stina sa...

Åh hångel?!

Mysig helg och vad fint det är på järvzoo. Har aldrig sett lodjuren så kul för dig :)

Puss och kram

Svorsken sa...

Min Instagram var full med jærvzoo bilder nu ikvæll så forstod att ni var ett gæng som var ivæg:))

Å en fråga,hångel???? 

Låter som en hærlig helg!!
Kram

Stina sa...

Och en till sak, jag kan aldrig sova när jag har alkohol i mig, gick ett tag bättre men de senaste gångerna har det blivit katastrof med sömnen och det räcker med barnaöga glas vin.. Så väljer verkligen när jag tycker det är värt..

Anna sa...

Haha, av alla ord jag skrev om denna helg så var det hångel ni snappade upp :p Ja, det kanske ni får veta mer om så småningom :D