2012-09-23

Söndag!

Undrar hur lång tid det kommer ta för mig att vänja mig vid att Sofie numer kan ta bilen och köra hem till mig? Hon har ju gjort det nu två kvällar på raken och det känns konstigt. Men bra givetvis. Ikväll har vi kollat på Beck och skrikit i kör.
Idag har jag gjort lite nytta här hemma. Rensade ut massa kläder ur garderoben. Eller ur två av fyra garderober. Klänningar och toppar/blusar/skjortor fick stryka med. Dumt att det ska hänga och ta plats när man ändå inte använder det. Skickade med en stor IKEA-kasse hem med Sofie, några var hennes kläder men tänkte att mamma kanske vill ha nåt av det alla fall. Ändå rätt lämpligt att vi har samma storlek alla tre. Förutom på skor.

I morgon har jag en ledig måndag. Skönt! Vet dock inte riktigt vad jag ska hitta på för nåt. Hoppas att det inte regnar alla fall, för då blir det nog en promenad. Springandet ligger lite på is då jag länge känt mig krasslig i halsen (utan att det på nåt vis bryter ut) och enligt vissa är det strängeligen förbjudet att springa när man har ont i halsen. Om Sofie inte är upptagen med plugg kanske vi tar oss en tur till skogen för att leta svamp. Gick ju inte nåt vidare sist vi var iväg så revansch vore ju bra.

Inga kommentarer: