2012-09-27

Luktsinnet!

Alltså vad roligt det är när man upptäcker samband med olika saker som man inte alls tänkt på förut. Konstigt ändå, för jag har ju ändå levt med min kropp i drygt 32 år. Alla fall, det är luktsinnet jag tänker på just för tillfället.

I tisdags köpte jag ett nytt sköljmedel
Nämligen denna! Har i alla år kört med samma (Softlan apple blossom) då jag är ganska känslig med vilka dofter jag gillar och inte och inte hittat nån jag gillat bättre än den.

Alla fall så tvättade jag en maskin direkt när jag kom hem, och herregud så gott det luktade när jag hängde tvätten sen!
Det var t.o.m så att jag igår morse var tvungen att sniffa lite på tvätten innan jag åkte till jobbet. Sen var det nästan så att jag längtade hem för att få tvätta lite till. (helt sjukt, jag vet!!!)

Idag kom en ny säljare till oss och jag kände väldigt väl att han luktade gott, sen kom jag även på mig själv med att sniffa lite försynt på min chef som luktade väldigt gott! Så jag insåg att jag dom senaste dagarna varit väldigt mottaglig för goda dofter, vilket jag känt av i perioder förr också. Men nu kollade jag min "menskalender" i iphonen och såg då att min ägglossning är idag. Då blev det här "fenomenet" så självklart på nåt vis. Nu kanske ni tycker att jag bara svamlar här, men är det så att nån mer tänkt på detta???

Apropå säljaren som var till oss så var det vår nya säljare för Oakley. Alltså, vilken besvikelse jämfört med Tony som sålde tidigare. Han var visserligen väldigt trevlig och luktade som sagt gott, men inte fasen blev benen som spagetti direkt. Tony hade ju kunnat sålt på mig och Amanda en säck småsten om han velat...

Inga kommentarer: