2012-09-09

Favoritdagen!

Söndagar är verkligen min favoritdag på veckan. Det är liksom en dag utan måsten och man kan ju mysa allt man har lust.

Just denna söndag har sett ut som sådan: Började med en KALL promenad/joggingtur. Blev mest gång för jag kände mig lite krasslig i halsen igen. Det bryter liksom aldrig ut. Vilket man iofs ska vara glad för, vill ju inte bli sjuk. Antas bli ovanligt mycket förkylningar i höst/vinter pga den dåliga sommaren. Vi har fått för lite D-vitamin helt enkelt. Så det kan nog vara en bra idé att äta lite extra sånt.

Ja, åter till dagen. Efter promenaden så blev det en het dusch och frukost framför nyhetsmorgon. När jag var helt i ordning åkte jag för att plocka upp syster och mamma för att åka ner till Mobackes. Det var Trädgårdens dag där och riktigt mycket folk. Mycket fint att titta på! Sofie och jag provade massa olika äppelsorter också. Fanns väldigt många att välja på, vi dissade dom som smakade "köpäpplen" medan dom som smakade pallade fick bäst betyg. Fanns bland annat en som hade en tydlig smak av hallon, som jag gillade. Hade man varit smart hade man ju skrivit upp vad den hette inför framtiden. Men en av favoriterna har jag på bild alla fall, med namnskylt.

Mamma köpte en massa växter och jag fick med mig en grön vas och en liten grodprins som sitter i en blomkruka just nu. Bilder kan komma vid senare tillfällen. Resten av dagen har ägnats åt matlagning, filmtittning och lite armbandstillverkning.

Blev en kort helg med tanke på att jag jobbade igår, men jag har en ledig dag på onsdag att se fram emot alla fall. Sen ska det bli kul att träffa Amanda i morgon igen. Hon har varit borta på semester en dryg vecka.

Inga kommentarer: