2012-07-09

Lördag och söndag!

Dessa dagar ägnades åt strosande i staden båda dagarna. Lite shopping på lördagen men på söndagen var allt stängt så då var vi i en park och snokade runt. Och på söndagkväll såg vi givetvis på fotbollsfinalen, fast det var lite trökigt med franska kommentatorer.






















På fredagkvällen när vi lagt oss började det efter en stund braka loss ute. Det lät som att det sköts eller bombades en bit bort. Vissa smällar lät väldigt nära medan andra lite mer på håll. Och så fortsatte det ett bra tag. Sofie och jag låg länge och funderade vad det kunde vara (och tänkte alla möjliga tankar, som terrorattacker och grejer för det lät som nåt sånt) Men sen kunde vi genom att det speglades i ett av fönstren snett mitt emot se att det var fyrverkeri. Sen dan efter läste vi att det var olika länder, som varje kväll på vinfestivalen som pågick tors-sönd, hade fyrverkeri 23:30 nere vid floden. Så på söndagkvällen bestämde Sofie och jag oss för att gå ner och kolla på det vi tidigare bara hört. Jag är väldigt glad att vi gjorde det för det är då utan minsta konkurrens det häftigaste fyrverkeri jag sett!!! Dels kändes det ju väldigt nära och sen var det ju helt fantastiskt bra gjort, med musik till. Och vilka raketer!!! Det var helt magiskt!

Inga kommentarer: