2012-05-27

Denna dagen ett liv!

Här kommer en liten bildkavalkad på hur min härliga söndag sett ut! Dock började den väldigt dåligt. Drömde att jag var på jobbet och det kom två skitsöta killar som skulle dona med nåt element, och helt plötsligt i drömmen bara vek jag mig av menssmärtor... Vaknade och låg dubbelvikt! Fy fasen, kan inte minnas att jag någonsin haft så ont i magen nångång förr! Tog mig upp och petade i mig ipren och la mig igen. Men innan smärtan avtog alltså... Grinade nästan kan jag säga! Men sen somnade jag om och sov till halv elva :) Evigheter sen jag sov så länge. Grymt härligt. Och efter det har dan varit helt underbar!












Efter en kopp te ute på bron donade jag lite och åkte sen hem till mamma! Hon fick en bok i morsdagspresent av mig och Sofie, den blev mycket uppskattad. Satt ute på altanen och drack kaffe och åt glass. Lite senare tog jag en liten promenad till andra sidan Hans-Jons för att träffa Helena, Marius, Lukas och Ella som var hemma en sväng i helgen! Satt ute på gräsmattan och pratade medan barnen lekte. Sen käkade jag lite fisk hos päronen innan jag hängde med dom till farmor. Mer fika blev det där! Bland annat farmors goda bullar och en smarrig rabarberkaka.

När jag sen kom hem så satt jag ute en stund och läste innan jag tände grillen. Hade läst om att marinera kött i coca cola så jag testade det igår. Förutom cola hade jag riven vitlök, soja, salt, grillkrydda, en klick honung och lite rapsolja i. Har dock inte smakat köttet än eftersom jag fortfarande är mätt. Men tror jag tar en bit nu snart bara för att jag är så nyfiken. Colan ska visst inte ge nån smak, men den gör så att köttet blir mört.

Nu slötittar jag på The Departed som går på femman. Har inte alls nån lust att jobba kommande 6 dagar känner jag nu. Blir en lugnare arbetsvecka nästa dock. Är ju faktiskt inte så fasligt långt kvar till semestern heller om man tänker efter.

Inga kommentarer: