2012-04-29

Härliga helg!

Gårdagen började med att jag träffade Cissi, Kerstin och Engan på stationen! Vi hoppade på X-tåget och i Kilafors hoppade Veronika på. Vi hade ju såklart massor att prata om (mycket bröllopssnack, hihi) och med lite mousserande vin gick tågresan jättefort! När vi kom fram till Gävle började vi med att fika/äta. Jag som för ovanlighetens skull ätit frukost var inte ett dugg hungrig så för mig blev det bara en smoothie! Sen gick vi lös på shoppandet! Innan det var färdigt hade jag fyndat 3 par byxor, 3 par skor och ett rouge! Rätt nöjd! Hade tänkt mig en bikini-bh med och ett par vanliga bh:ar, men det jag provade kändes inte helt rätt. Är ju inte nåt det är kris med heller direkt.
Efter shopping satte vi oss på uteserveringen vid Brända bocken och bara njöt i solskenet! Fantastiskt härligt!



Vi käkade senare på Church street saloon! För min del blev det Red snapper till varmrätt och jordgubbar i mintliköt med glass och grädde till efterrätt! Myyyycket gott!!

Innan tåget hem hann vi även med ett besökt på Harrys där vi satt och snackade en massa som det äldre herrgänget vid bordet bredvid verkade tycka var väldigt intressant, dom glodde då bra mycket. Där drack jag en gudomligt god Green apple mojito! Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte skrev ner ingredienserna från drinklistan.

Tågresa hem och sen var man rätt mör! En mycket mysig dag med fina vänner!
Denna söndag började med kraftig huvudvärk, men den försvann omgående efter jag tagit tabletter. Sen blev det telefonsamtal med systern och frulle ute på bron i solskenet! Av nån anledning fick jag sen vansinnigt ont i ryggen, kunde knappt gå när jag skulle på toa. Vet inte vad det kom ifrån?

Tog mig i alla fall ut på en liten promenad! Jag gick först neråt längs vägen, då såg jag ett välbekant djur inne bland träden så jag trasslade mig dit för att kika vad han pysslade med, först försvann han så då fotade jag vitsippor!! Lovely! Sen kom han, och det visade sig att han hade ett litet kalas där, näbbmus stod på menyn! Men sen fortsatte jag på min promenad, fast jag valde att vända och gå åt andra hållet av nån anledning.
Jag vet inte om det syns så bra på det suddiga kortet, men ser ni att det enda vindkraftverket tappat en vinge?? Märkte det när jag åkte till jobbet i fredags, skumt!

När jag kom hem satt jag ute ett bra tag och pratade med Karin och verkligen njöt av finvädret! Franco utforskade allt som vanligt! Ryggen gör fortfarande ont, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att det ska släppa. Önskar jag hade nån som kunde massera in ormsalva eller tigerbalsam på mig, det är ju inte samma sak att göra det på sig själv.
Har ni provat göra Dulce de leche av kondenserad mjölk nån gång? Det är galet gott att äta med glass! Har precis tagit av min från spisen nu, och ska äta det senare när det svalnat. Varken vädret eller ryggen tyckte jag skulle dammsuga idag, så jag får ignorera skiten bara. Lär ju knappast vara nån som kommer och hälsar på ändå.

I morgon är det 6 timmar jobb som gäller innan det blir helg igen :D Får se vad det blir för mig då. Är bjuden på 20-årsfest men den ska jag inte gå på av olika anledningar. Fast jag måste erkänna att det känns rätt bra och roligt att bli bjuden på 20-årsfest när man snart ska fylla 32 ;) Skiter i att det finns folk som har diverse åsikter om det.



2 kommentarer:

Stina sa...

Vad härligt att du haft en sån skojig helg!! Jag minns när vi åkte till Gävle och shoppade som nyblivna kompisar :) skumt med ryggen hoppas det går över snabbt. Kram

Svorsken sa...

Såg hærligt ut! Nice med shoppingdag med vænner!
Å både mat å dryck såg jo himla gott ut!
Kramar