2012-04-22

Återigen är en helg slut


Har haft en lugn och relativt skön tredagars helg. Huvudvärken jag hade igår, och även nu är dessvärre mindre skön. Började fredagen med en promenad på 40 minuter. Men fy så kallt det var. Riktigt grinigt. Och jag hann väl inte vara hemma så länge innan det började snöa heller... Det kom verkligen hur mycket som helst. Vägrade gå ut mer den dan, Franco med :) Kollade på båda Sherlock Holmes-filmerna bland annat.

Igår hade jag som sagt ont i skallen hela dan, så det blev mest tid i soffan. Läste en hel del i den här mysiga boken! Författaren är han som även skrivit Dagboken, The last song, A walk to remember, Dear John och massa andra fina böcker. Första boken jag läser av honom faktiskt, men jag har ju sett alla filmer :) Denna kommer ju också som film med premiär på fredag! Ska definitivt se den, och då har jag hunnit läsa ut boken också. Läser faktiskt boken på engelska. I början gick det lite trögt, men nu när jag läst ganska mycket dom här dagarna så tycker jag det går riktigt bra, tänker stundvis inte ens på att det är på engelska. Går ju givetvis lättare att läsa på svenska men det känns vettigt att underhålla språket lite.
Idag har det också blivit lite läsande men även en promenad till Hans-Jons där jag åt lite mat. Nu är det Mästarnas mästare och sen blir det antingen en film eller några avsnitt HIMYM.

Inga kommentarer: