2012-03-13

Mina tips! Parfymer

Det där med parfymer och dofter är ju så individuellt så det kan ju vara svårt att "tipsa" om det egentligen. Detta blir väl mer att tala om vilka som är mina favoriter helt enkelt. Parfymer kan ju dofta så olika beroende på vem som har den på också. Jag och Amanda köpte samma parfymer i våras/somras (4 olika Clean-dofter i ett set) men på oss luktar dom helt olika. Skumt ändå kan jag tycka. Och tänk vad dofter sätter sig på minnet, man kan känna en viss doft och dras tillbaka flera år i minnet till nån särskild person eller händelse. Jag var nyligen ute på lite doftande för att köpa en ny parfym och var lite nyfiken på Be delicious av DKNY så jag tog mig ett sprut av den och direkt fick jag upp Helena i en minnesbild. Visade sig att hon haft den förut :) Så även om jag gillar doften så kunde jag inte köpa den för den var liksom inte jag, utan det var Helena. Och dessutom hittade jag en annan som passar mig bättre, mer om det lite längre ner i inlägget.

Nu kommer här mina favoriter uppradade! Har några fler jag använder ibland också men dessa är dom som är värda att nämnas. Varierar mig en del som ni märker.
Detta är en gammal parfym som jag tycker mycket om, Escada Pacific paradise. Escada kommer ju varje år ut med ny sommardoft och detta är en av dom specialutgåvorna. Minns inte vilket år jag köpte den, men det var ett bra tag sen. Nu är det bara en liten liten skvätt kvar och jag kommer sörja när den tar slut helt. Använder den både till vardags och till fest.
Denna är en vardagsparfym som jag tycker mycket om. Replay Your fragrance. Köpte den på rea för kanske 1½ år sen, inte mycket kvar nu. Gillar även herrdoften av den sorten (jag använder ju såklart inte den)
Denna mina vänner är min absoluta favorit bland parfymer. Ralph, Ralph Lauren! Detta är faktiskt min tredje flaska av den och jag kommer garanterat köpa ny när den tar slut. Denna använder jag mestadels till festligare tillfällen, men den slinker på ibland till vardags med.
Av mina fyra Clean-dofter är det två jag gillar lite mer. Shower fresh och nedanstående Warm cotton. Dessa används både till vardag och fest.
Och denna är då nytillskottet till samlingen. Escada Sexy grafitti. I år har Escada tre gamla favoriter bland sommardofterna och denna är en av dom alltså. Tydligen svårt att få tag på den nu för den går som smör i solsken. Och det var lite bök innan jag fick min flaska, men igår så! Svårt att tänka på annat än sommar när man känner doften, riktigt fruktig och härlig! Den kommer nog användas flitigt framöver som det känns.

Sådär, då vet ni hur jag doftar också! :)

2 kommentarer:

Svorsken sa...

Ralph Lauren kommer jag væl ihåg att du haft!
Luktar gott den å har tænkt å køpe den flere grr men kanskje det blir samme før meg,att den luktar Anna?:)

Stina sa...

Ååååh vad många parfymer lyllos dig!!! Jag äger bara två och är såååå trött på dom!