2012-03-18

Helg igen!

Så har snart ytterligare en helg passerat igen, en ganska trött sådan. I fredagskväll var jag riktigt astrött så det blev inget med att vara uppe halva natten och skrota precis. Igår när jag vaknade visade klockan 06:53! Låg och försökte somna om i en timme innan jag gav upp och klev upp. Rätt tröttsamt måste jag säga med tanke på att jag faktiskt längtar efter sovmorgon varenda dag jag ska upp och jobba. Ålderstecken antar jag?

Dagen spenderades till stor del framför How I met your mother som jag börjat kolla på. Men det blev även en promenad på 6 km och sen en liten pratstund med Karin. Gjorde gino på kvällen och det är ju makalöst gott med vaniljglass till! Franco var ute och kom inte när jag ropade flera gånger på kvällen. Så han fick vara ute hela natten för första gången. Min lilla bebis :) I morse sov jag faktiskt ääääända till 07:30... SUCK!! Franco kom inte när jag ropade då heller. Så efter ett par timmar gick jag ut och ropade. Skulle ta ut min åkmadrass från bilen också eftersom det är dåligt med snö (TACK OCH LOV!!!) Så jag gick och ropade lite på honom. Gick även vägen bort bakom ladan och när jag ropade där hörde jag ett svagt litet jamande... Efter en stund såg jag honom en bit bort uppflugen i ett träd! Vet inte om han blivit skrämd av nåt/nån för när han väl kom ner och följde mig hemåt så var han ganska stirrig av sig. Och jag får ju aldrig veta om han suttit i det där trädet hela natten eller vad han annars haft för sig :)

Fortsatt med HIMYM hela dan idag i princip. Har känt mig så grymt trött och haft huvudvärk, nästan som att jag vore bakis. Mamma kom på besök en sväng och när hon skulle gå tog jag en liten promenad med henne en bit så att jag fick lite luft och röra på mig lite. När jag kom hem möttes jag av välkomstkommittén!
Ska kolla klart på säsong 2 av HIMYM sen blir det nog en film som Stina tipsat om, Som maskrosfrön för vinden. Hoppas den är bra! Blir nog lite mer Gino senare också!

1 kommentar:

Stina sa...

Mysigt det ser ut när han sitter där. Hoppas du tyckte filmen var bra om du såg den!