2012-03-03

Bollen är rund!

För ett tag sen införskaffade jag mig en fin blå pilatesboll. Eller för ett tag sen... det var nog ganska så länge sen när jag tänker efter lite mer noggrant. Typ i somras kanske? Och sen dess har den legat i tvättstugan och varit i vägen när jag ska hänga tvätt.

Fram till häromdan då jag kände att nu måste det bli lite skärpning för mig! Jag är ju inte på något vis tjock eller överviktig men jag måste känna mig lite fräschare i kroppen innan det är försent. Googlade lite övningar och hittade en jättebra sida, så jag satte igång! Det kändes dan efter kan jag säga... :) Och inte bara för att jag gjorde en störtdykning från den hala bollen ;)

Har lite svårt att göra vanliga situps då det alltid gör så ont i svanskotan som jag skadade när jag var 13 så denna övning kändes jättebra för att träna magmusklerna! Nu väntar jag bara på tvättbrädan ;)
Fast idag gick jag direkt över på chipsskålen efter att jag "tränat" :)Plus minus noll??

För övrigt så limmade jag fast mina egna fingrar på en tejphållare på jobbet idag. Ganska så bright va?

1 kommentar:

Stina sa...

Bara att hojta till om du behöver tips på magövningar, börjar få in vanan nu :)