2012-02-19

Mina tips! Läppglans

Jag har flera läppglans (alla av dyra märken ;)) men det är för tillfället endast dessa två som används och är värda att nämnas. Inte för att dom andra är dåliga på nåt sätt utan enbart för att dessa två är sååå förbannat bra, på olika vis!

Det rosa är ett från Yves Saint Laurent som jag köpte på Arlanda innan min resa till Schweiz i somras. Gick och strosade i Tax freen lite sådär på måfå och tänkte att jag ville ha ett ljust rosa läppglans UTAN glitter (pallar inte glitter i smink över huvudtaget!) Och i stället för att säga "nej tack jag bara tittar" när den snälla tax free-tjejen frågade om jag ville ha hjälp så sa jag helt enkelt vad jag var ute efter och hon plockade då fram detta! Och jag är evigt tacksam för det var precis det jag var ute efter! Minns inte vad det kostade, men lätt värt varje krona!

Och det korallfärgade läppglanset är ju mitt "magiska" läppglans! Det är ett Lancôme, som jag ju om ni kommer ihåg har två av. Jag verkligen ÄLSKAR det! Lite ovanlig färg, men det passar mig och jag känner mig alltid lite extra snygg när jag har det. Funkar ju inte i vilka sammanhang som helst, inte en dag på jobbet tex. men till fest är det kanon! Sen är det nog det läppglans som har högst "liggstatistik" också, haha! Så därför tyckte inte Amanda att jag skulle ha det på jobbtillställningen jag var på igår, då fick det bli det rosa. Inte för att det var nån risk där precis, men det är ju dumt att försämra statistiken i onödan ;)

Det som jag överlag tycker är att det är lätt värt att lägga några extra slantar på ett bra läppglans i stället för dom lite billigare från typ H&M och sånt. Dom sitter för det första kvar mycket bättre och jag tycker inte heller dom torkar ut läpparna lika mycket.


Så om man kunde beskriva sina läppglans som kärlekar så är det rosa den trygga pojkvännen som lever med en i vått och torrt medan det korallfärgade är den spännande heta älskaren som man träffar vid några tillfällen då och då :D

2 kommentarer:

Caroline sa...

Jag bör investera i ett ordentligt läppglans jag med.. Men faktum är att jag blir vansinnig på läppglans för jag tål inte när håret fastnar (: Har du nåt tips för det? (;

Anna sa...

Tyvärr har jag inget tips mot det:( Inte heller nåt bra knep för att det ska sitta kvar när man hånglar!