2012-02-29

Hur svårt kan det va?

Igår tog jag mig ut på en lunchpromenad igen! Lite bitigt åt kinderna, men solen sken och det var så skönt! Lite halt och blött bitvis, det är väl det som är nackdelen med våren men det tar jag så gärna! Mer sol och värme åt folket!!! Jag är så vansinnigt sugen på en solresa nu! Eller en resa överhuvudtaget. Känns långt att vänta till 29:e juni... Men det är ju det där med slantarna, och resesällskapet. Har ju inte direkt nån att åka med. Och själv vill jag ju inte åka! Fast å andra sidan behöver jag väl inte så mycket sällskap för att ligga en vecka vid en pool och läsa böcker... Men det blir ju så mycket trevligare!

Alltså igår kände jag mig verkligen som en fullkomligt bedrövligt obegåvad människa. I måndags när jag var ledig så gjorde jag en stek och en jättegod sås till och igår skulle jag koka fler potatisar till luncherna den här veckan. Och pärer är väl kanske det första man lär sig att koka? Så jag satte igång en kastrull och gick och började kolla på några favoritserier som jag laddat hem... Efter ett tag hörde jag ett märkligt fräsande från köket. Så jag gick ut för att kolla vad det var, tyckte det lät som forsande vatten... Det var denna syn som mötte mig i köket!
Insåg då att det stått och kokat på högsta värmen i 2 ½ timme!!! Så idag blev det kött, sås och en tomat till lunch... :/ Gjorde ett nytt försök ikväll och nu verkar det ha gått vägen. Fast om jag var helt ärlig så fick jag springa till köket i panik nyss när jag började skriva om mitt misslyckade potatiskok, och tack och lov var dom precis klara!

Man kanske skulle ha passat på att fria idag på skottdagen? "Hej jag är snart 32 år och kan inte koka potatis, men vill du ha mig som fru?" Kommer för tillfället inte på nåt annat bra jag kan locka med heller.

Inga kommentarer: