2012-01-22

Med en enkel tulipan!

Så har en helg passerat mitt liv igen. En tredagarsvariant av helg :) Började torsdagkvällen med att kolla på när Amanda och resten av Alfta spöade Arbrå i handbollsderby! Sen åkte jag hem och drack ett glas vin faktiskt.

Fredag och lördag har ägnats delvis åt att städa och dona här hemma. Gjorde en välbehövlig rensning av kylskåpet (vilket definitivt borde göras oftare) Och fick dessutom massa glas och konservburkar slängda på sopstationen. Aptråkigt att göra, men skönt när det väl är gjort! Likaså det gigantiska berget med ren tvätt jag tog mig an... Dock kände jag mig lite motarbetad i mitt städande igår när jag upptäckte att Franco levde rövare i min nybäddade säng (men åhh vad gott han luktade av sköljmedel sen då!!) och sen när dammsugarpåsen blev full och det inte fanns några nya på Ica. Men det är beställt nu på dammsugarpåsar.nu! Så smidigt! Hoppas dom kommer fort så jag kan fortsätta dammsugandet där jag slutade.
I morse klev jag upp och drog på mig kläder och gick direkt ut på en promenad. Dock snöade det ju småspik i början, men det avtog och blev mjukare snöflingor under färden. En stund efter att jag kommit hem och duschat så tittade solen fram lite retfullt.
Resten av dan har jag myst omkring, börjat kolla på en ny serie, Revenge, som hittills är riktigt bra! Se den! Spelat Wordfeud, tröttnar visst aldrig på det, och lite annat trevligt ;)

1 kommentar:

caroline sa...

Det är väl skönare att ta reda på ren tvätt än slitit tvätt (;