2011-09-05

Skrivet i stjärnorna!


När jag fyllde 18 fick jag ett personligt horoskop. Ett sånt där som tar hänsyn till hur stjärnorna stod i exakt det tillfället jag föddes, och på vilken plats. I mitt fall då alltså 10 juni 1980 kl. 15:13 i Bollnäs.

Alla fall så blev jag påmind om att jag hade detta vid nåt tillfälle förra veckan (läste en gammal dagbok från 98...) Så jag letade fram det och läste det. Allt stämmer inte i det och flera saker är ganska motsägelsefulla till andra. Men jag måste säga att en del av det som står är ganska träffande.

"Du når inga lätta framgångar på grund av att du undervärderar dig själv och din egen förmåga" Mycket riktigt!

"Du drabbas lätt av intelektuell och känslomässig stress och även om du försöker tänka logiskt för att få balans mellan dessa blir det mest kaos" Det stämmer alldeles för mycket tyvärr. Särskilt när det gäller det känslomässiga.

"Det är som är besvärligt för dig är att du inte kan låta dina aggressioner få utlopp utan dom brinner inuti dig" Återigen tyvärr. Men detta är verkligen jag! Ni skulle bara veta hur våldsam jag kan vara i drömmarna, för där kan jag ibland "få utlopp" för mina aggressioner. Mitt känsloliv kan nog främst beskrivas som frustrerande.

"Du har respekt för kunskap och har kapacitet att använda den" Mest sånt där oviktigt vetande, och det är bra när man spelar TP och sånt :D

"Människor får ofta fel intryck av dig" Det är nåt jag länge känt. Folk som inte känner mig så bra tror ofta att jag är blyg och sur av mig. Vilket jag inte alls håller med om själv. Det är bara så att jag är ganska avvaktande bland nytt folk (vilket också står i horoskopet) och liksom mest iaktar till en början. Men jag har inga problem med att släppa loss bland folk jag känner mig bekväm med. I vissa sällskap tar det längre tid, medan det bland andra kan gå väldigt lätt och fort. Att jag ser sur ut har jag fått höra många gånger och jag har inget annat svar på det än att det liksom råkar vara mitt utseende som gör det. (om det nu inte skulle råka vara vid ett tillfälle då jag verkligen är sur, men det är inte så ofta det händer)

"Du tolererar ingen inblandning i dina personliga angelägenheter. Du vet vad du vill" Ha! Jag verkligen HATAR när folk vill para ihop mig med nån. Vet att folk menar väl, men det är ju aldrig nån som har nåt bra förslag ;)

"En kylig attityd mot äktenskapet" Detta både stämmer samtidigt som det inte gör det på nåt vis. Svårt att förklara...

Inga kommentarer: