2011-09-04

Olika av världar...




Skulle ha bloggat om detta igårkväll men det blev en oväntat utgång så det hanns inte med.

Alla fall så åkte jag upp för att gratta Erik som blivit ett år! Han fick ett stort badlakan med Nalle Puh och en blå fin kofta av mig. Hade även med lite utrensade vinglas som bidrag till Maris loppis. Fick god äppelpaj med vaniljsås och sen tog vi en skön promenad i solen. Satte oss på varsin stubbe vid älven och bara njöt! Jag passade Erik lite så Mari kunde kratta och dona i trädgården och när jag kom hem hade jag en kasse äpplen, massa morötter, dill, en ny kruka och en fin kaffeservis med mig hem :) Bra utdelning!

På kvällen sen gjorde jag te och förberedde mig för en filmkväll i soffan. Karin ringde och frågade om hon fick komma upp en sväng och vi satt och pratade massa. Och innan det var färdigt hade hon lyckats övertala mig till att följa med henne på Tranan. Blandade till mig en starsk grogg och snyggade till utseendet en aning. Men när vi började närma oss och var på väg in hade jag rejäl ångest alltså... Hela min kropp skrek JAG VILL INTE!!! Men jag bet i det sura äpplet och knatade in! Och tro det eller ej, men jag överlevde! Hade stundvis väldigt trevligt! Karin körde min bil och när det var slut packade vi in två sötnosar i baksätet och drog till Max. Jag var sugen på milkshake men jag orkade inte stå i kö så vi åkte hem i stället. Fick ju killsällskap i sängen för en gångs skull, men tyvärr var det av den lilla lurviga sorten. Var dock inte det lättaste att sova när han vid sju i morse ville brottas med mig, så då åkte han ut från sovrummet.

2 kommentarer:

stina sa...

förstår ångesten ang tranan men tur kvällen slutade väl :)

Svorsken sa...

Spontanutgångar brukar ju vara dem bæsta tycks jag meg minnas:))

Å lyx med massa gott ur trædgården,Dåligt planerat å inte vara hemma i Sverige nu nær allt sånt ær moget hemma hos mor å far å!!

Hoppas du haft en trevlig Helg!
Kramar