2011-08-18

Onsdag 10/8

Italien!! Molto bene!! Upp tidigt för att ta tåget ner till Milano:) Och som tur var godkände dom körkorten i gränskontrollen för varken Emma eller jag var smarta nog att ha passen med oss. Vi anlände till ett varmt Milano vid halv elva på förmiddagen och sen promenerade vi in mot city! Ganska snart så hittade vi till det allra viktigaste, GLASSEN!! Som vanligt blev det citron och jordgubb för min del. Citronglassen var SJUKT GOD!! Men just på den jordgubben blev jag besviken:( Smakade inte alls som den ska göra. Vi var och kollade in Il Doumo, världens fjärde största katedral tydligen. Vi var aldrig in i byggnaden men vi unnade oss en tur upp på taket där man kunde spana ut över Milano med alperna i bakgrunden åt norr.

Sen ägnade vi resten av dan åt att shoppa, eller rättare sagt så shoppade jag men inte Emma för hon som verkligen var ute efter en massa grejer hittade ingenting. Men jag hittade lite saker, ingen onödigt heller! Det var en otroligt varm dag, och jag kom mig aldrig för att byta mina svarta byxor till shorts. Blev en utomordentligt god spagetti al pomodoro till lunch och innan det var dags att hoppa på tåget tillbaka norrut så hann vi med ännu en glass. Samma smaker för mig, och denna gången levererade även jordgubbsglassen! På tågresan hem blev jag påmind om att jag druckit alldeles för lite vatten under dagen, huvudvärken kom som en käftsmäll! Var helt groggy när vi väl kom hem. Men efter två tabletter så avtog den turligt nog ganska snabbt.













Inga kommentarer: