2011-08-18

Måndag 8/8

Sov ju hos Sofie natten till måndag för att jag skulle slippa kliva upp astidigt. Åkte därifrån strax efter sju och tog mig till parkeringen. Köpte mig ett utomordentligt fint läppglans på Arlanda! Ett ljusrosa YSL, som var precis det jag var ute efter!! Tack till tjejen i tax(i) free som hjälpte mig med det!

Flygresan gick bra och det gick även bra att hitta rätt tåg och sånt när jag väl kom till flygplatsen i Zurich (hur fan gör man tyska y:n??) På tågstationen i Bern mötte jag min vän Emma och även två amerikanska vänner till henne, Ashley och Nancy. Vi gick till Starbucks och fikade lite, medan det då ösregnade ute. Men när vi var klara och skulle gå vidare hade det slutat. Vi strosade runt halva Bern med min lilla väska i släptåg. Hamnade sen uppe på Rosengarten där vi tog oss varsitt glas vin, men det gällde att hålla hårt i glaset för satan vad det blåste! Det var fin utsikt över Bern därifrån och det var en fin liten stad! Sen handlade jag och Emma med oss mat och åkte hem. Det blev tacokyckling till middag som traditionen bjuder;)






Inga kommentarer: