2011-07-27

Hjortron!



Pannkakor är inget jag gör ofta precis. Mest för att man inte blir så bra mätt på det, och för att det är drygt att grädda dom. Men igår fick jag en burk hjortronsylt av mina päron så jag kände att jag ville äta det till nåt. Och jag antar att hjortronsylt skär sig lite till makaroner så det fick bli pannkakor! Har läst att en del har sockerdricka i sin pannkakssmet, så jag kände för att prova på det. Hade även i lite sirap, som Caroline tipsade om idag. Blev faktiskt riktigt goda pannkakor!

Det har varit tre riktigt slitsamma dagar på jobbet den här veckan. Grillnatta på måndagen och mycket folk precis hela dan. Igår var vi helt utan datorer hela förmiddagen, vilket betyder att i princip INGET funkar. Vi kan ju inte slå in saker i kassan eller kolla i journaler... Kaos! När jag kom tillbaka från lunchen var det tack och lov fixat, även om det inte gick att skriva ut nåt. Idag har saker och ting visserligen funkat men det har varit väldigt rörigt och mycket att göra ändå. Och detta skulle ju vara jobbigt nog, men för att spä på det hela har jag ju suttit inne med jordens hosta. Gräsligt har det varit! Och än har det ju inte gett med sig, även om jag kanske kan tycka att det börjar bli bättre. Och då har jag ändå proppat i mig olika hostmediciner på längden och tvären.

Känns lite fjuttigt att klaga på "lite jobbiga dagar på jobbet och lite hosta" när det händer värre saker i världen. Men man är ju sig själv närmast. Det som hände i Norge i fredags är ju så fruktansvärt att man inte ens kan förstå det. Finns liksom inga bra ord för att beskriva hur hemskt det är.

Inga kommentarer: