2011-06-02

Stockholmstripp!

Igår trotsade jag min enorma vilja att åka till jobbet fast jag var ledig (mumsigaste och trevligaste säljaren var på besök och givetvis just den dan jag var ledig:() Aja, får sukta till nästa gång han kommer då... Hade ju alla fall andra trevligheter på gång. Lånade gps:n som pappa fick av mig i julklapp och den har räddat mig dom här två dagarna kan jag säga, skitbra pryl! Finns inte en chans i världen att jag klarat att ta mig till alla platserna jag kört till annars. Först och främst tog jag mig till Sofie i Aspudden! Efter lite presentöppnande, hon fyllde ju år den 21:a, åkte vi till Liljeholmens galleria där vi snabbshoppade lite, en fin kjol och en svart kavaj till mig själv och sen en flaska fin champagne till studenten. Vräkte lite snabbt i oss mat från donken innan vi tog tunnelbanan till Solna för att fira vår lilla fina kusin Mikaela som då alltså tog studenten igår! Vädret blev fint fast det var sagt tvärtom och det var en jättetrevlig kväll! Kul att träffa kusinerna som man träffar alldeles för sällan också! God mat, tårta och vin fick vi med.





Syster, jag och kusinerna våra! Kul att träffa alla eftersom det inte blir så ofta.



I morse efter att Sofie väckt en lite förskräckt storasyster, ställde jag in gps:n på Flotiljvägen för att hälsa på den här lite tokstollen och hans mamma och pappa! Alltid trevligt att träffa Stina och prata massa!

Blev även bjuden på god räksallad innan jag for vidare mot nästa anhalt, Kungsholmen. Fick lite kaffe hos Anna-Karin och David och sen åkte dom vidare med mig norrut (efter en del andra bestyr). Trevligt med sällskap i bilen för en gångs skull också.

Nu ska jag ta en välbehövlig dusch och sen kryper jag ner i sängen med en bra bok jag nyligen börjat med. I morgon är jag ledig och det känns vansinnigt skönt!

1 kommentar:

Svorsken sa...

Hærligt å få træffa lillasyster igen tænker ja!
Kul med Sthlms tripp!

Er det Mari som gifter seg imrg eller?
Hoppas vædret håller seg bra å att du får trevligt!
kram