2011-06-24

Har fått pippi igen!

För ett tag sen när jag skulle fixa frulle, något sen sådan med tanke på att det är helg, så hörde jag hur det flaxade och pep i min köksfläkt:( När jag öppnade skåpet ovanför såg jag ju även hur det rörde sig i det där dragspelsaktiga röret som går upp i skorstenen. Jaja, det var liksom bara att ringa till pappa det och som tur var var han hemma. Han kom och jag fick ta ut det mellersta innerfönstret i köket så det fanns en bra flyktväg. Vet ju av erfarenhet att det är väldigt bökigt att få ut fåglar genom ytterdörren som är på nedervåningen.

Var obehagligt att vänta och bara höra hur det flaxades och pep i panik där inne.

Alla fall så skruvade han isär röret och ut flög inte mindre än två små söta pilfinkar (hade jag försökt få ut dom på egen hand hade det stått att det var gråsparvar) Tyvärr dönade dom ju direkt i en av dom rutorna som inte var öppna:( Men ut kom dom båda två tillslut och jag hoppas verkligen att dom återhämtade sig bra och får en trevlig midsommar utan att behöva bli kattmat.

Alltså nu känner jag att jag fyllt kvoten för fågelbesök i den här lägenheten!

Inga kommentarer: