2011-05-01

1:a maj!

Har en rätt tråkig, men välbehövligt slapp helg! Har dessutom fått massa vettigt gjort här hemma, som att köra iväg reklam och kartonger till återvinningen. Himla skönt att fått det gjort. Städat lite i övrigt också även om det behövs mycket mer för att det ska bli bra.

Igår sov jag till 11:45, gud så skönt att känna sig utvilad! Vet att en del småbarnsföräldrar kan störa sig på detta, men jag sover ju stundvis som en kratta. Idag ställde jag klockan för att jag ska ha nån chans att somna ikväll. Ny arbetsvecka i morgon och på torsdag ska jag besiktiga fårrden! Lika bra att få det gjort nu när jag vill sälja den.

Det roligaste som hänt den här helgen är att Lovalisa fick en liten syster igår. Klara!

I övrigt kan vi väl säga såhär: Jag kan stundvis känna mig som den kvinnliga motsvarigheten till "Farbror Bosse". Jag hade mer än gärna varit på min systers jobb igår. Det är kallt ute! Jag hade lite väl mycket lime i drinken. En mycket söt kille fyller år idag. Strykning blir inte roligt även om man har världens snyggaste strykjärn. I ett fall där man på ett vis blir väldigt besviken kan man på ett annat sätt bli väldigt positivt överraskad. Till det som är vackert var en bra film. Jag har dom senaste dagarna vattnat fler blommor än jag tidigare gjort i mitt liv sammanlagt.

1 kommentar:

Svorsken sa...

haha,vila ær inte min starka sida men jag skall prøva det också :))

Hur går biletandet då??
Spænnande med ny bil!