2011-04-16

Våååååååååååååår!!!!

Kan inte med ord beskriva hur underbart jag tycker det är att snön i princip är helt borta och att våren är här på riktigt! Visst kan det komma mer snö, det vet man ju sen tidigare, men jag väljer att ignorera den tanken nu!

Igår på lunchen gick jag ut på Långnäs i finvädret för att träffa tre små busfrön och deras tjocka morsor! (alla tre är gravida, jag brukar ju inte kalla folk för tjockisar annars)


Det är inte bara jag som är glad att det är vår. Den här lille filuren gillar också att snön försvunnit så att alla roliga kryp och andra ätbara varelser kommer fram. Och att det går att ta sig överallt där man vill gå.

Idag har jag varit ner till Bollnäs för att köpa en ny domkraft till min far, var även in en snabbis till jobbet och skrämde halvt ihjäl mina tre kollegor som arbetade idag. Pappa bytte sen däcken på min ford (förhoppningsvis för sista gången). Jag brukar ju i vanliga fall hjälpa honom med det men nu lagade jag mat åt päronen under tiden i stället.

Bilköpartankarna är faktiskt ännu större just nu. Är helt inne på att göra slag i saken! Mycket att tänka på innan bara känner jag. Ska fixa en tidigare besiktningstid än den jag fått (29/6) och sen ska jag försöka få forden såld! Även om jag ju jättegärna vill ha en ny bil så kommer jag känna lite sorg i hjärtat att sälja min kära bil. Det har ju liksom varit han och jag så länge nu. Men jag kan verkligen inte släppa tanken på en Volvo... :) Pappa erbjöd mig att jag får köpa hans bil med argumentationen att den ju faktiskt är KÖPT på Volvo. Han gick dock inte med på mitt förslag att vi kunde byta jämt upp! Haha!
Premiär i bloggen för bilder från iPhonen!

1 kommentar:

stina sa...

jag vet vi snackar mkt iphone nu men visst tar den bra kort. alla kort jag lagt upp senaste tiden är knäppta med min tele, mkt smidigare att ha med i handväskan liksom. blir mer kort nu helt klart. vi ska faktiskt köpa ny bil så ge mig ett bud ;) älskar våren, helt fantastiskt hur både vuxna, barn och djur tinar upp. kärlek!!