2011-04-24

OH-REY!

I torsdags jobbade vi till 16:00 och sen blev jag och Amanda upplockade av Jennie och Fredrik och vi for norrut!
Amanda tar sig en liten nap på vägen upp. Vi var väl framme i Åre vid halv tio har jag för mig och då var det bara till att ta en snabbdusch och svira om. Dom andra (Jens, Joel, Jon och Jossan) hade ju åkt tidigt på morgonen så dom var framme sen länge.
Påskfina töser! Även om den gråklädda ser lite blek ut... Efter lite förfestande i lägenheten drog vi iväg till Bygget där Petter spelade under kvällen! Jädrar vad snygg han är! Dansade en del där innan vi drog oss tillbaka för efterfest.
Killen i kepsen kom intravande till vår lägenhet när han gått fel. Han pratade inte nån svenska men vi bjöd in honom på efterfest och det visade sig att det var en av åkarna i Jon Olsson Invitational, Laurent Favre! Obetalbart att se minerna på Jens och Jon då! Han var rätt packad när han lämnade lägenheten senare...
Sjukt nöjd kille!
På långfredagen drog alla utom jag och Fredrik ut i backen rätt tidigt. Själv slappade jag mest bara i soffan. Sen kom tjejerna hem en sväng och vi gick in till torget för att käka.
Lunch i solen!
Strax innan Amanda knockade en lyktstolpe :)

Jossan
Amandovich
På fredagkvällen drog vi iväg för att kolla på kvalet till JOI. Vår vän Laurent tog sig vidare till final! :) Vi var rätt sega allihop så vi sket i att gå ut utan stannade i stället hemma i lägenheten och spelade Förfestspelet! Jävla roligt spel måste jag säga! Men det passar sig nog inte i alla sällskap;)
Förfestspelet!

Lördagen blev det skidåkning för alla utom mig. Jag satt ute i solen och njöt och lyssnade på musik nån timme. Sen gick jag och Fredrik genom halva Åre för att köpa ut till småkillarna. En längre promenad än vi trodde det skulle bli. Sjukt varmt var det också!
Påskmiddag! Jennie och Fredrik hade ordnat med påskmat som vi åt innan vi gick och såg på finalen av JOI och Vattenfall Alpine challenge. Sjukt vilka åk man fick se!
Jon Olsson himself!
Jens Byggmark
Suddig bild men det kan inte hjälpas... MARKUS LARSSON!!! :p
Vinnaren, Elias Ambuhl

Jossan och tvåan Ole-Christian Mustad. Nöjd tjej! Söt kille!

Efter tävlingarna drog vi tillbaka till lägenheten för att spela lite mer förfestspel! Sen bar det av mot Bygget igen och tyvärr kom ju inte killarna in eftersom det denna kväll var åldersgräns 20:( Men vi var inne där ett tag och dansade ändå. Alla åkarna hade ju sin efterfest där och det ville man ju spana in... :p Alltså, Markus Larsson är så sjukt jävla snygg! Ännu bättre i verkligheten visade det sig! När jag hade chansen så var jag tvungen att stryka mig lite mot honom, haha! Var ju trångt på dansgolvet så det var ju en enkel match! Han skulle bara veta att det stod Larsson i bläck på min stjärt;) (en konsekvens av förfestspelet) Sen tryckte jag röven mot Jens Byggmark också! :p Jag må vara störd men det kan inte hjälpas! Och jag var ju i gott sällskap den här helgen också =)

Idag var det bara till att kliva upp och packa ihop alla grejer och städa lägenheten. Men det gick smidigt tycker jag när alla 8 hjälper till. Vi käkade lite mat och for hemåt vid 13:00. Trötta men lyckliga!

Det har verkligen varit en helt sjukt rolig helg! Vädret har varit perfekt och sällskapet hur bra som helst! Har ju även utstått en enorm prövning för min egen del... Man kan jämföra det med att vara diabetiker i en godisfabrik! Jag klarade det! Men om jag är nöjd över det eller inte låter jag vara osagt! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som om ni haft en super helg =)
Och riktiga puddingar du och Amanda var med fjädrar på huvudet ;-)

Svorsken sa...

Det ser ju ut som du har haft en himla trevlig påsk också!:)