2011-04-28

Dumma Anna!

Jag anser mig själv vara en ganska normalbegåvad människa. Inte korkad men inte heller supersmart, ganska allmänbildad på ett onödigt sätt. Men ibland är jag ju bara så dum! Senaste dagarna har det faktiskt hänt flera gånger att jag varit riktigt jävla korkad! Dels var det igår när jag höll på att laga mat. Jag hade inga grytlappar till hands så locket till kastrullen med potatis var för het så jag hällde helt enkelt av dom i ett durkslag som jag ställt i en kastrull i diskhon. Strax därefter såg jag att jag tappat ner potatisskalaren i kastrullen med hetvatten och stoppar helt sonika ner hela näven för att ta upp den. SATAN vad ont det gör att bränna sig! Och vad irriterad man blir på sig själv när man är så otroligt dum i huvudet liksom. Sköljde länge med kallvatten så det blev inte så farligt, är bara lite öm på dom tre mittenfingrarna.

Det dumma jag gjorde idag visade sig ju inte vara dumt förrän efteråt. På förmiddagen var jag alldeles sprallig i kroppen (mina hormoner helt klart) På ett väldans bra humör och kände det som jag hade myror i brallan. Så efter att jag ätit lunch satte jag lurarna i öronen och tog en promenad runt Vågen. Efter det tog det tvärslut på mig, soppatorsk kändes det som. Vet inte om det är förkylningen som bröt ut eller om det var pollen jag fick känningar av. Känner bara av det vissa år nämligen. Har ingen allergimedicin hemma och jag orkade inte åka och köpa.

Men det dummaste av allt var nåt jag INTE gjorde i helgen. Jag kommer nog aldrig få ett lika bra upplägg för det igen och jag ångrar mig sjukt mycket!!! Amanda är ju så bra på att påpeka för mig hur dum jag var också, haha! Jag: "Strö salt i såren på mig bara!" Amanda: "Ja men du har ju skapat dom där såren själv" Jaja, nu är läget som det är och jag får skylla mig själv!

Ikväll när jag kom hem efter att ha jobbat och sen pratat lite med mammsen var det sånt fint ljus ute att jag blev fotosugen! Gick genom den tomma fårhagen till dammen som finns bortanför, det är ett himla mysigt ställe! Gick ner till bryggan sen och en sväng förbi fåren:)












1 kommentar:

Erika sa...

Tack snälla du! =)

Vilka härliga bilder du tagit! Men fy så ont att bränna handen!! Ajaj!!

Ja, Sandra, pappa och jag ska på Mikaelas student! Va roligt att ni också ska dit! Vi pratade just om det igår! Kramar!!