2011-02-28

Jag har namnsdag idag!

Steken var det ja... Lyckades nästan med att få den genomstekt, den var lite rosa i mitten men eftersom det var nöt så tänkte jag att det inte gjorde nåt. På lördag eftermiddag innan jag åkte till Alfta hann jag skiva upp den och lägga den i marinaden. Igår eftermiddag snodde jag ihop lite potatisgratäng som jag skulle ha till:) Köttet smakade INTE som Ullas kött:( Det blev ju inte direkt äckligt, men det var ju inte alls samma. Kan inte sätta fingret på vad det är som inte stämmer heller. Kanske skulle haft annan soja? Lite mindre vitlök? Tunnare skivor av köttet hade varit bra, men då skulle jag nog behövt en sån där skärmaskin. Blev lite segt dessutom... Men ätbart är det ju tack och lov! Kommer väl ha en härlig vitlöksandedräkt efter lunchen i morgon:)
Var som sagt i Alfta i lördags, käkade på Maxim och kollade lite på melodifestivalen hos Amanda och Joel. Drack vin! (övning ger färdighet) och spelade "ölspel". Mycket trevligt!!!

Sen blev det så att vi åkte in på Tranan av alla ställen och det var ju inte direkt igår man var där... Men med trevligt sällskap klarar man det mesta;) Nattbuss till Arbrå och promenad hem därifrån. Det är ju en bit att gå när man bosatt sig ute på vischan! Var ju tack och lov inte så kallt. Frös faktiskt betydligt mycket mer den där gången jag gick hem i somras efter brännbollsyran. Då var det ju 7 grader bara och nu kanske det var högst nån minusgrad och jag var ju givetvis bättre klädd nu.

Fast jag inte sovit nåt innan i princip så lyckades jag hålla mig vaken hela Oscarsgalan inatt! Alltid lika trevligt, även om jag nog tycker att den var ovanligt slätstruken i år.



Gick och la mig kvart i sex i morse och sov sen till 11:00, eller jag snoozade till 11:30 om jag ska vara ärlig.

Sen har jag väl kanske inte gjort så himla mycket idag, kollat på skidåkning, varit ute och fått lite luft och fotat lite. Takdropp är ju underbart! Haft några trevliga samtal med C och nu ska jag betala räkningar och sen blir det antagligen nån film. Känns som det var länge sen jag såg en film. I morgon väntar jobbet igen, jädrar vad fort den här "långhelgen" gick!

1 kommentar:

Svorsken sa...

Det ser gott ut iallafall!
Grattis på Mariadagen i måndags!

Bra å kunna se webbtv iaf,sjælv hør man ljudene från kollen utanfør,dokk oklart....
mamma,pappa & syrran ær dær nu å kollar,en upplevelse,vi var dær på nån liknande tævling(em,vm el nått)
før 5-6 år sen å det var kul å uppleva!

kramar