2010-10-09

Vill kunna nu!

Jag har Photoshop installerat på min dator och jag skulle vilja lära mig använda det mer. Det jag kan i nuläget är väl i princip bara att beskära bilder och ta bort röda ögon.
Har fått låna en tidning av pappa med instruktioner över hur man gör massor av grejer, men jag är dålig på att läsa mig till hur man gör grejer. Har liksom nåt emot att läsa recept, bruksanvisningar och sånt. Jag lär mig bäst av att prova mig fram. Men det finns ju miljarder funktioner så en kurs kanske skulle vara ett bättre alternativ i det här fallet.

Allafall så har jag provat mig lite fram idag.
Original:

Ökat på färgerna lite:

Också en jag gjort i svartvitt och ändrat lite på kontrasten:
Blir ju faktiskt stor skillnad på ett enkelt sätt. Men ska jag vara ärlig så är jag en sån som tycker att det är lite fusk med photoshop;-) Men jag vill ju ändå kunna! Helst NU, och helst allting!

1 kommentar:

Svorsken sa...

Dugnad ær storstædning ute typ..krattar,tar in møbler,klipper træd osv...også får man massa gott som korv i brød,læsk,10 olika kaker å godis å umgås med grannarna :)

Jag vill også læra meg Photoshop!!
Hoppas å ønskar både ja å lillebror får tid øver nångång att sætta oss ned så han kan læra meg det!

Hoppas du också har en trevlig helg!
kramar