2010-08-07

Nu har den kommit!


Igår var jag och hämtade ut min nya kamera! Har inte hunnit fota så väldigt mycket än så jag har ju inte blivit helt bekant med den. Det är ju en hel del olika funktioner om man säger så. Några bilder kan jag bjuda på!

Det är en långzoomskamera så jag ville ju först och främst testa zoomen. Här på första bilden har jag inte zoomat nåt alls.
Här har jag full zoom! Det är rätt imponerande måste jag säga! Måste nästan gå ut och jämföra med gamla kameran i morgon.






Fotat lite med olika inställningar på bilderna ovan. Men det är inte lätt att fota närbilder och fokusera när man har en katt som buffar på en hela tiden.

Idag fick jag ett nytt soffbord! Har jäääääääättelänge velat ha ett nytt eftersom det jag haft varit alldeles för fult, massa såna där fuktringar och bara allmänt tråkigt. Men jag har ändå inte velat köpa nåt nytt bara för att, utan jag har velat ha ett runt eller ovalt pelarbord. Har väl hittat nåt enstaka sånt men då har dom varit alldeles för slitna på bordsskivan. Lustigt nog så hittade mamma ett sånt bord hemma hos mig. Eller ja, inte hemma hos mig personligen utan på loppisen som Åsa har här på gården. Så min snälla mamma köpte det åt mig idag och vi kånkade hem det dom metrarna som det är. Känns mycket bra!

Inga kommentarer: