2010-07-18

Dopet!





Igår var det då dags för dop för Minnea Felicia Jeppsson! I Järvsö vackra kyrka, där jag faktiskt aldrig varit tidigare. Var galet varmt igår så det var skönt att få gå in i sakristian en stund innan för där var det svalt. Dopet gick jättebra och Malin sjöng så fint, både Linblomman och Himlen måste sakna en ängel (notera att jag inte bölade alls, vilket är en enorm bedrift). Minnea var glad hela tiden bortsett från då prällen lyfte upp henne i luften, det gillade hon inte.

Sen blev det massa gott fika uppe i Alpbyn och senare även middag för en del av oss.
Väldigt trevligt alltihop!

Hade ju med mig långbyxor och kofta för att kunna byta om mot kvällen men det behövdes ju aldrig. När jag åkte hem vid tolv på kvällen/natten så var det 20 grader ute. Fick åka lite slalom genom hela Järvsö för det var massor av paddor på vägen.

Var segt som sjutton att åka hem för jag var bra trött efter en lång och varm dag. Men ändå var det svårt att somna. När jag låg där så lyste hela himlen upp och sen kom smällen! Det bara vräkte ner och jag gick upp för att dra ut lite sladdar. När jag sen ställde mig vid fönstret för att kolla ut så lyste himlen upp igen, men smällen kom ganska långt efteråt. Och sen hände det inget mer. Men jag kan inte minnas att jag nånsin sett såna kraftiga blixtar förut. Tur man inte är åskrädd:)

2 kommentarer:

Amanda sa...

Va fint det var! :) Gudmor Anna!

Svorsken sa...

Vad fint det såg ut!

Vi skall nog troligen føresten till Orbaden på måndag med Martina å Jennie,om vædret tillåter,ifall du vill hænga med?

Hur har førsta semesterveckan varit då?
Tycker de går alldeles før fort jag!!!

kramar