2010-07-04

4:e juli

Den här dagen för tre år sen hade jag hiskeligt ont i huvudet! Troligen migrän även om jag inte riktigt visste det då. Det jag mer gjorde den dan var att jag var i Frankrike. Närmare bestämt Provence och picknickade och besökte parfymfabrik bland annat! En underbar dag!

En del kanske undrar hur jag kan minnas att det var just den här dagen men det har sin enkla förklaring i att det är min mammas födelsedag och just idag fyller hon 53 så då kan nu ju själva räkna ut vad hon fyllde för 3 år sen;-) Den här dagen för 1 år sen var jag i Vaxholm på bröllop! GRATTIS på er första bröllopsdag Stina och Johan!!

Idag var jag i Orbaden med min vapendragare Larsson! Solen var inte på samma ställe som oss men det var ju varmt allafall. Men vi drog när det såklart började spöregna, så i stället för bad blev det dusch:-( Men vi hann ju umgås lite allafall!

Ikväll har jag varit på Växbo krog och ätit födelsedagsmiddag med mamma och pappa! Jag åt samma varmrätt som när jag var där förra året så bilden är från den gången:-) Bara grönsakerna som var annorlunda och dom äter jag ju inte ändå, haha!

Jag och mamma tog glass till efterrätt. Det var sockerkaka, tre sorters glass, hallonsorbet och lite annat grejs. Glassen var smak av kaffe, vanilj och??? Den tredje sorten smakade mycket märkligt och vi kunde inte lista ut vad det var. När mamma frågade svarade dom yoghurtglass men det var ju smaksatt med nåt knas. Det smakade som nån blandning av ogräs och rakvatten.



Jobb i morgon igen! Kan ju bara vänta mig att vädret kommer vara strålande hela veckan ända fram till helgen...

2 kommentarer:

Svorsken sa...

åh så gott med Væxbo mat!!
ja vi måste absolut ta en dag på stranden,bestællt finvæder nær vi kommer till Blns å! :)

stina sa...

åh vad gullig, TACK SÅ MKT!!! :)
känner igen den där maträtten mums! kramar