2010-06-06

Första firandet avklarat!

Igår på dan var jag och mamma ner på stan och handlade en del grejer. För min del blev det lite grejer till kommande fest och alkohol och mat till gårdagens firande med jobbarkompisarna. Mamma köpte sig ett par skor som jag är mäkta avundsjuk på. Hade jag haft lite mer slantar till övers så hade jag köpt mig ett par likadana. Men mitt senaste skoköp fick bli ett par nya jobbarskor, vilket verkligen var på tiden.

Jag tyckte jag hade väldigt gott om tid att fixa innan gästerna skulle komma och då råkade jag hitta ett jätteroligt spel på nya datorn:-) Sen hade jag inte så gott om tid längre kan jag säga... Men jag hann klart med det mesta innan dom kom. Min bästa bästa mamma hade hjälpt mig med att göra två pajer (en med kräftstjärtar och en tacopaj) och supergod rabarberpannacotta!! Är otroligt tacksam för det, jag hatar ju själv att laga mat. Själv gjorde jag sallad, skivade jordgubbar till pannacottan (eller terracotta som vissa i min bekantskap kallade det, haha) och kokade kaffe:-)

Mina kollegor kom med en stooooor platt present. Det var denna tavlan i den!!! Dom är ju helt underbara!!! Nästan så att jag inte vill förstöra den och ta ut sedlarna.
Av cheferna fick jag presentkort på Resia!! Kunde inte vara mer nöjd med presenterna! Kanske inte är så dumt att fylla 30 ändå?



Har knappt ätit nåt på hela dan, men ändå är jag inte särskilt hungrig. Ska äta lite kyckling och en gul kiwi nu bara för att få i mig nåt. Om ni inte provat så rekommenderar jag er att prova gul kiwi, jag tycker den är mycket godare än den gröna.

Tennis på tv och jag håller mina tummar hårt för Robin!!! Ser dock inte helt bra ut för honom...

2 kommentarer:

stina sa...

tycker inte du ska känna ångest inför 30årsdan!
jag hade sååå sjukt kul när jag fyllde och fick så himla fina presenter! tänk på att livet är en fest och det finns alltid botox ;)

Amanda sa...

Terracotta.. Ja vad säger man? Haha! Ja det är nog inte så dumt att fylla 30 ändå. Jag längtas!(not) :P