2010-06-14

30-årsfesten!

Först nu jag hinner skriva några rader och visa lite bilder från festen. På lördagen ägnades större delen av dan åt att skära grönsaker och sånt till kvällens salladsbuffé. Hämtade även min lillasyster vid tåget. Och oh my god vilken fin present jag fick av henne! Sjukt nöjd! SJUKT NÖJD! Men det får bli ett helt eget inlägg om det:-) Presenten förtjänar nämligen det!

Allafall så åkte jag och mamma upp först för att dona och möblera om och sånt innan allt folket kom. Var lite strul med musiken och min käre far fick åka hem till mig och hämta diverse grejer tre gånger stackarn. Men mina nya högtalare funkade bra:-)

När nästan allt folk kommit och jag skulle servera bål till några damer satte pappa ögonbindel på mig och jag fick stå still. Hörde väl att det tisslades kanske och att dörren öppnades. Någon klappade mig på huvudet och sen var det någon som "vek ihop mig" så att jag satt på huk. Då blev jag lite skraj att dom skulle stoppa ner mig i en låda, cellskräck som jag har. Tyckte dessutom det var ganska obehagligt att stå med ögonbindel, även om det inte alls var lång stund, så förlåt Helena för vad vi utsatte dig för:-) Sen tog nån mina händer så jag fick känna på ett par ben och sen uppåt längs kroppen på någon. När jag sen kom till håret slet jag av mig ögonbindeln för då kände jag vem det var:-) Det var ju Malin!!!! Hon som inte hade råd att komma upp till min fest för att hon ska ju upp om några veckor igen bara:-) Jag blev så glad att tårarna bara sprutade! Minnea var med hon också!!

Och jag säger bara det. KLÄDERNA!!!






Minnea var sötast på hela festen!

Mamma hade fixat ihop en liten tipsrunda, som tyvärr fick göras inomhus eftersom vädret inte var det bästa.

Paketöppning! Fick mycket fina grejer! Bland annat ett armband, fotokub, vin, ljuslampett, presentkort på Resia, popcorn, te och slantar!! TACK så mycket alla fina!!

Sofie hade snott ihop en jättebra musiktävling!

Det vinnande laget!!! Linnéa, jag, Engan och Michaela!

Det var en ganska lugn och städad fest och jag hade det riktigt trevligt! Stort tack till alla vänner och till min bästa bästa bästa familj som hjälpt mig med allt!

Igår var det full fart hela långa dan, städning av festlokal, barnens dag på Fornhemmet, mat på Corner, fika med Malin och småtjejerna på Hans-Jons, lite umgänge med systern och sen SATC 2 med Jennie, Martina, Helena, Malin, Linnéa och Sofia! En underbar dag med andra ord! Sen var jag så trött att jag inte ens orkade somna. Det gick bara inte! Hoppas det går bättre inatt för jag är i stort behov av sömn nu känner jag. Måste ju vila mig i form till nästa fest i helgen.

Inga kommentarer: